Avatar billede gordonfr Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:40 Der er 9 kommentarer

paint popper op ved start.

Når jeg åbner win 95-og skrivebordet kommer frem,dukker paint op,og først når jeg lukker det,er jeg tilbage på skrivebordet.Hvordan kommer jeg af med paint,når min computer starter op?Jeg har ikke brugt paint,og ønsker at det ikke popper op i utide.
Avatar billede kasseper Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:44 #1
i start->Run (kør) kan du skrive msconfig her kan du tilføje / fjerne prog. der starter ved din windows start. Du kan også fjerne programmer der ligger i din icontray...
Avatar billede jimsim Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:45 #2
kig under menu start->programmer->start, hvis der ligger en genvej til paint der...slet den
Avatar billede savle Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:54 #3
Brug tilføj/fjern programer,under win instalation,
slæt paint, omstart og instaler det igen.
Avatar billede jimsim Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:57 #4
Msconfig, kom den ikke først senere... Afinstallation er måske ikke det første jeg ville gøre...
Avatar billede blood Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:59 #5
jeg mener ox at Msconfig først kom til win98
Avatar billede kasseper Nybegynder
13. oktober 2000 - 14:04 #6
åhh sorry jeg havde ikke set at det var 95..trækker mig...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. oktober 2000 - 21:11 #7
og ellers er der jo de berømte keys i registry\'en... noget med /RunOnce /Run osv. bare søg på paint.exe indtil du finder en key med noget Run i den...du vil typisk hurtigt kunne se om det er det rigtige du har fundet, for alt hvad der starter op fra start står listet der.
Avatar billede lens Nybegynder
19. oktober 2000 - 02:41 #8
Nu ligger Win95 langt tilbage, men har du prøvet at kigge i win.ini , og slette en eventuel henvisning til paint?

Husk lige at lave en backup af filen før du begynder at lege!
Avatar billede lens Nybegynder
14. januar 2001 - 20:41 #9
Hvis det ikke var der, så prøv at kigge i autoexec.bat, eller i config.sys.

Husk backup eller græd. (findes i roden af c-drevet elelr i windows-mappen)