Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
26. november 2002 - 11:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Anbefal en router tak :)

Ja som spørgsmålet siger :)
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2002 - 11:17 #1
aha

en ISDN router?
Avatar billede otc Nybegynder
26. november 2002 - 11:31 #2
Det kan man ikke bare. Hvad skal den kunne udføre?
Har du 10/100 Mb/s Ethernet som LAN? Mere end et segment?
Hvilke(n) WAN tilslutning(er) skal den kunne håndtere.
Mvh
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. november 2002 - 11:41 #3
Du kan da også bare bruge winroute...
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2002 - 11:43 #4
fastwrite

øhhh?

lame?
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
26. november 2002 - 11:55 #5
arh arh lol.
Vi har 2 computere som lokalt kører over en switch og som er forbundet til nettet via ADSL. Vi skal skifte vores 2 dynamiske IPs til en statisk (skal have permenent ekstern adgang) og TCD siger at vi skal brugen router for forsat at kunne koble begge puttere på netværk/internet. Den ene kører XP Home og den anden XP Pro hvis det skulle have interesse.
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2002 - 12:00 #6
Avatar billede svindler Nybegynder
26. november 2002 - 12:02 #7
Jeg har lige hjulpet et par gutter med at få en 3Com 3C855 til at køre.
det var meget simpelt, og den er stinkende billig.
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674667894
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
26. november 2002 - 12:31 #8
@ svindler
er der ikke noget man skal konfigurer på selve routeren for at få den til at fungere? Hvis vi køber den du forslår, kan jeg så trække lidt på din hjælp (mod nogle flere pointe selvfølgelig).
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2002 - 12:34 #9
den router jeg har anbefalet...

den sætter du op via en internet explorer... meget nemmere bliver det altså ikke...

;o)
Avatar billede venturer Nybegynder
26. november 2002 - 12:47 #10
Umiddelbart ville jeg vælge 3Com (af de to muligheder givet her på siden).
Har siddet og kigget på specs og beksrivelser af de to produkter og jeg mener at 3Com er den som er lettest at gå til (og meget funktionel).
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
26. november 2002 - 13:07 #11
"den router jeg har anbefalet...

den sætter du op via en internet explorer... meget nemmere bliver det altså ikke...

;o)"

Du fører lol - det skal være enkelt og lige til, men dog stabilt og funktionelt! Og ja man kan godt pust og ha' mel i munden ;)
Avatar billede svindler Nybegynder
26. november 2002 - 14:06 #12
Opsætning af 3Com'en afhænger af, hvad du skal bruge den til.
Hvis du bare skal have de to maskiner på internettet, pakker du routeren ud, sætter strømforsyningen til, et kabel hen i netværksstikket i vægget og et kabel hen i hver pc (der følger eet kabel med). Routeren finder selv ud af, om I har brugt krydsede eller ligeigennem kabler til pc'erne.
Tænd for strømmen og I er på!

Hvis I skal køre spil-servere eller andet kan enkelte porte dirigeres til en bestemt ip på indersiden, eller alle uspecificerede porte kan sendes til en bestemt ip (det sidste kalder de "virtuel dmz").
Som udgangspunkt må routeren kun administreres indefra. Det er også muligt at angive en ip-adresse som må administrere routeren udefra.
Jeg vil gerne hjælpe dig med at få den op at køre, hvis du skulle støde på problemer.
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
26. november 2002 - 14:38 #13
and we have a winner! (thx m8)
Avatar billede scandal Nybegynder
06. december 2002 - 13:41 #14
Peter ... har du fået købt en Router ? ... blev det 3com ?
Var det så nemt, som antydet ?