Avatar billede klodsmajor Nybegynder
26. november 2002 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Submit knap

Hej.

Jeg har 2 rullemenuer hvoraf rullemenu 2 er afhængig af hvad der er blevet valgt i rullemenu 1. Formen ser således ud:

<form name="globe" action="Default.asp" method="post">
    <select name="region" onChange="populateCountry(document.globe,document.globe.region.options[document.globe.region.selectedIndex].value)">
<option value="No" selected>Vælg bilmærke</option>
<%
While (NOT reg.EOF)
%>
      <option value="<%=(reg.Fields.Item("RegionCode").Value)%>"><%=(reg.Fields.Item("RegionName").Value)%></option>
      <%
  reg.MoveNext()
Wend
If (reg.CursorType > 0) Then
  reg.MoveFirst
Else
  reg.Requery
End If
%>
    </select>
    <select name="country">
      <option value=''><--------------------</option>
    </select><br>
  </form>

Jeg kunne godt tænke mig en submit knap som henviser til en anden siden en Default.asp

Hvordan gør jeg det ??

Håber det er til at forstå.
Avatar billede technoas Nybegynder
26. november 2002 - 11:03 #1
Er det 2 submit knapper du vil have??

Hvis ikke saa skal du bare aendre action="Default.asp" til det du vil have =)
Avatar billede klodsmajor Nybegynder
26. november 2002 - 11:06 #2
Jeg kan ikke ændre action fordi efter du har valgt en værdi i rullemenu1 skal default.asp køres engang til for at værdierne i rullemenu2 kan findes, så det er kun 1 submit knap jeg skal bruge.

Ved ikke om det kan lade sig gøre, men det vil jeg næsten tro, ved bare ikke hvordan.
Avatar billede hstenbaek Nybegynder
26. november 2002 - 12:26 #3
Du kan gøre det på to måder:
1 I steder for at din funktion populateCountry poster din formular kan den "rediagere" til din side default.asp med ?cboRegion="det der er valgt". Ved dannelse af din form tjekker du så om request("cboRegion")<>"" - hvis den er ved du at du skal danne formen iht. det der allerede er valt i boks 1. Din form skal så ændres til at poste til en anden side.

2. I stedet for at tage turen ned over serveren efter indholdet kan du fylde comboboksen clientside - prøv at se på http://www.mytravel.dk/ i boksen "Hvor vil du rejse hen" - de har gjort det. Det forudsætter JavaScript slået til på klienten, men det har du vist allerede accepteret når man ser din kode ovenfor. Dernæst skal du være opmærksom på at det godt kan være noget skidt hvis der er 10.000 records i boks nr. 2 - alle data skal nemlig sendes med til klienten hvad enten de skal bruges eller ej!
Avatar billede klodsmajor Nybegynder
27. november 2002 - 11:43 #4
Tak, det virker.