Avatar billede fqthjoe Nybegynder
13. oktober 2000 - 12:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Policies

Jeg har brug for at sætte begrænsninger på,
hvad en lokal bruger på en NT\'workstation
har tilladelse til.
Jeg har prøvet med Poledit.exe, men den
virker åbenbart ikke efter hensigten, brugeren kan alligevel alt, hvad jeg har deaktiveret.
Findes der at shareware/freeware, eller
anden løsning ??. Skal ikke være et prg.
der skal installeres ekstra ovenpå
NT. Men et der ændre direkte i NT\'s egen
\"sikkerheds/bruger struktur\".

fqthjoe
Avatar billede prodic Mester
13. oktober 2000 - 12:47 #1
hmmmm jeg bruger selv poledit, og mine brugere har ikke lov til det jeg ikke har givet dem lov til. Har du gemt det det rigtige sted og med det rigtige navn osv.
For det virker altså fint her, godt nok på 95/98 maskiner...men anyway
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. oktober 2000 - 20:15 #2
Du har selvfølgelig husket at policies til NT maskiner SKAL!!! hedde NTCONFIG.POL ??
Avatar billede kjalle Nybegynder
14. oktober 2000 - 01:31 #3
Hvordan sætter du dine policies ? Jeg går ud fra du gør det fra serveren af ? Det er faktisk meget enkelt ! I sær når du har NT workstations :o) Jeg vil gerne guide dig gennem policies men ellers er der programmer winselect som er kanon !

//Kjalle :o)
Avatar billede boot Nybegynder
15. oktober 2000 - 11:27 #4
Har du husket at gemme den som ntconfig.pol..?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. oktober 2000 - 14:40 #5
>>boot, var det ikke præcis det jeg spurtge om ?? :o)