Avatar billede axelibsen Nybegynder
25. november 2002 - 22:09 Der er 8 kommentarer

Hvordan får jeg et spil til at virke både i Win98 og XP

Jeg har Win98 installeret hvori jeg har installeret en masse spil.

Nu har jeg installeret XP på en anden partition.

Hvordan får jeg spillene til at virke både i Win98 og XP?
Avatar billede runeevers Nybegynder
25. november 2002 - 22:12 #1
I XP kan højreklikke på den fil der refererer til spillet, og under kompatibilitet kan du indstille at det skal køre i kompatibilitetstilstand for win98 :)
Avatar billede axelibsen Nybegynder
25. november 2002 - 22:15 #2
Det er ikke fordi spillet ikke normalt kan køre i win XP.
Men da jeg installerede spillet i Win98, har den gemt nogle filer et eller andet sted i win98

når jeg prøver at starte spillet i XP, siger den at den mangler noget i registry
Avatar billede ralfi Nybegynder
25. november 2002 - 22:17 #3
prøv i Xp at gå ind i en mappe hvor du har installeret et spil du gerne vil spille.. højreklik på exe eller genvejen, og klik på fanebladet Kompabtilitet.. klik derefter på Kør dette program i kompabtilitetstilstand for .. og så vælg win98 da det var din oprindelige udgave.. så skulle det gerne virke
Avatar billede axelibsen Nybegynder
25. november 2002 - 22:24 #4
nej det virker stadig. Og jeg forstår heller ikke hvordan det skulle kunne hjælpe at køre den i kompabilitetstilstand.

jeg har installeret win98 på C-drevet og WinXP på D-drevet.

Når jeg starter min pc spørger den om jeg vil boote i win98 eller XP.

da jeg i sin tid installerede spillet, installerede jeg det da jeg var bootet i win98.

Nu booter jeg i WinXP og vil gerne kunne spille spillet i XP og ikke være nødsaget til at boote i Win98 bare for at spille.

Når jeg prøver at starte spillet i XP, kan den jo ikke finde de filer som den har installeret i win98's system.

Er der en måde hvorpå jeg kan gå ind og hente registreringsfilerne fra win98 på C-drevet og ligge dem ind i WinXP på D-drevet.
Avatar billede verden Nybegynder
26. november 2002 - 10:37 #5
Der er ingen anden måde at gøre det på end at install. dine spil og lign. igen under winXP. Desværre, der er ingen anden udvej.
Jo, du kan jo selv finde alle de system- , dll-, shared-, og andre sjove filer som spillet har brug for, og så kopierer dem til deres "rette" sted i din XP.
Det vil nok ta' en 30-40 år, så overvej om du ikke bare skulle install. igen under XP.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. november 2002 - 16:20 #6
tjaae.. du ka osse gøre som jeg gør (MEN PÅ EGET ANSVAR !)jeg installere først spillet i win98 og bagefter oveni i winxp ,
MEN det gir så nogle manuelle oprydnings ting i registreringsdatabasen når du afinstallere da du jo kun ka afinstaller en gang når spillet ligger det samme sted , ENDNU EN ADVARSEL ! jeg har ikke mine spil installeret i program mappen , i hverken 98 eller xp men på et seperat drev !!! denne fremgangs måde er højst uofficel og blir ikke anbefalet at gøre !!! jeg har dog ingen problemer med det , men du ska vær tryg ved selv at rytte op i registreringsdatabasen
Vh cp1
Avatar billede bagh Nybegynder
26. november 2002 - 19:26 #7
Det kommer så sandelig også an på hvilke spil man installerer, for jeg har alle spil liggende på D, har flere gange formateret/installeret på C og derpå just lavet en genvej til programfilen uden at installere spillet forfra, hos mig virker det fint!  Men hvorfor i alverden køre med det bras til 98 når man har XP??  spil kører ganske udemærket under XP....
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. november 2002 - 17:16 #8
jeps jeg ka osse køre mange spil uden at installere dem (hvilket jo iøvrigt siger någet om de producenter der laver dem...), men i dette tilfælde manglede der jo lisom nogle filer i xp...