Avatar billede kokain Nybegynder
25. november 2002 - 22:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

webcam

jeg skal har lavet lidt film på webcam men de bliver lavet i mpg. og fylder derfor for meget... er der ikke et program der kan lave dem i f.esk asf. eller sådan noget

takker
Avatar billede fido82 Nybegynder
25. november 2002 - 22:08 #1
du kan jo evt lave dem til divx
Avatar billede fido82 Nybegynder
25. november 2002 - 22:09 #2
Avatar billede kokain Nybegynder
25. november 2002 - 22:09 #3
ja men da jeg skal lave filmen på en bærbar har jeg ikke så meget plads at lege sååå
Avatar billede fido82 Nybegynder
25. november 2002 - 22:12 #4
øhhh, den fatter jeg ikke lige helt....
Avatar billede kokain Nybegynder
25. november 2002 - 22:14 #5
jeg har kun 1gb at gemme min film og en film på 10 sek fylder 100 mb og jeg skal lave en på 15 min.... så er det over 1 gb. og så kan jeg ikke gemme den og lave en om
Avatar billede madizone Nybegynder
25. november 2002 - 22:16 #6
Jo, der findes et rigtigt godt program til at lave filer til internet-brug, og som fungerer effektivt med webcams.
Det hedder Windows Media Tools og kan hentes her : ftp://mirror.averse.net/pub/microsoft/winmediatech/wmtools/wmtools.exe
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. november 2002 - 08:50 #7
>>kokain
Fido82 har givet dig det rigtige svar...
Hent DivX-codec'et på www.divx.com og derefter VirtualDub-programmet til at encode med...
www.virtualdub.org
Et alternativ er FlaskMPEG som kan hentes på www.flaskmpeg.net
Avatar billede kokain Nybegynder
30. november 2002 - 13:11 #8
undskyld fido82 vil du ikke lave et svar igen
Avatar billede hermandsen Juniormester
01. december 2002 - 12:17 #9
>>kokain
Har du så fået det til at virke?
Avatar billede tuxp Nybegynder
03. december 2002 - 07:57 #10
DivX vil være meget dumt til at encode lav opløsningsfiler...
Avatar billede hermandsen Juniormester
03. december 2002 - 16:47 #11
>>tuxp
Hvorfor nu det? DivX opdeler billedet i felter, så med mindre filmens opløsning er på 4x4 pixels (or something), så er alt andet end DivX da spild af plads! :)