Avatar billede henrik Nybegynder
25. november 2002 - 19:21 Der er 8 kommentarer

Netværk er fucked.... Kan det evt. være en virus?

Jeg har kørt et netværk gennem en HUB i mange måneder uden et eneste problem, men nu er alt gået ned. Netværket er nu fucked (se evt. spm/282583).... Kan det evt. være en virus på pc1 og hvad kan jeg gøre?

pc1: win2000
pc2: winXP
pc3: Laptop(winXP)

pc1:

pc2:

pc3:

pc2 og pc3 kan stadig få adgang til hinanden. Pc1 kan få adgang til pc2 og pc3. Men pc2 og pc3 kan ikke få adgang til pc1???

Beskeden når man prøver at se pc1:
...not accessible. You might not have permission to use this network resource.
Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
25. november 2002 - 19:25 #1
aktiver gæsten på win2k
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. november 2002 - 19:29 #2
Det kan godt være virus, men lige så godt en masse andre ting.

Har du kontrolleret ip opsætningen på de pc'ere der ikke kan komme på. Dine ip data ser fine ud, men har du kontrolleret at det faktisk er de oplysninger netkortene har. Disse kan godt skifte ved fejl
Avatar billede henrik Nybegynder
25. november 2002 - 19:34 #3
gæsten på win2k er aktiveret.

ip data er de samme som da netværket virkede. Hvordan kan jeg kontrollerer om de er rigtige?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
25. november 2002 - 19:59 #4
kan du pinge pc1
Avatar billede henrik Nybegynder
26. november 2002 - 12:22 #5
Jeg kan godt pinge pc1.
Avatar billede henrik Nybegynder
26. november 2002 - 19:37 #6
Er der ikke en som kan hjælpe?

Hvad skal jeg gøre, hvis det evt. har været en virus i pc1 som har ødelagt netværksforbindelsen?
Jeg ved der har været en virus i den computer, selvom at antivirus siger den er clean nu....
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2002 - 12:49 #7
Installer Netbeui protokollen. Det er windows navneopløsningen der er problemet. Hvis i har en server kan i også klare det med wins
Avatar billede correon Nybegynder
29. november 2002 - 16:19 #8
du kan checke om dine ip'er er dem som du har skrevet ind ved  at gå i start > kør skriv ipconfig /all på alle maskiner og checke data er rigtig

hmm kunne oxo være spyware !!  Jeg har haft spyware der gjorde at den lavede min opsætning om !!  Kan hentes på www-lawasoft.de