Avatar billede smoother Nybegynder
25. november 2002 - 18:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

blå skærm og fejlmelding efter ekstra harddisk..... hvad sker der

Hej allesammen....

Jeg har for nylig sat en ekstra disk i mit kabinet, jeg har sat den nye til at være slave og den gamle er master......
hvert 10´ende minut kommer det en blå skærm med en helvedes masse tal og bogstaver, skriver at der er hardware problemer og en nedtælling til 100 går igang..... og derefter genstarter maskinen...... kan det være IDE kablet? jeg har sat mellemleddet i masteren og enden i slaven........

jeg har ikke så meget forstand på hardware, så vær søde at hjælpe mig.........

        På forhånd tak

            /SMOOTHER
Avatar billede pc_freak Nybegynder
25. november 2002 - 18:54 #1
Så vidt jeg ved er det lige gyldigt om hvilket stik der sidder på hvilken disk, hvis det er IDE.

Har du prøvet et andet IDE kabel, jeg havde samme problem og det var IDE kablet der var beskadiget.

Gætter på du har Windows 2000 eller Windows XP :-)
Avatar billede smoother Nybegynder
25. november 2002 - 18:56 #2
jeg kører XP
Avatar billede ullum Praktikant
25. november 2002 - 19:01 #3
prøv at tage den ekstra disk fra igen
Avatar billede carstengp Nybegynder
25. november 2002 - 19:01 #4
Prøv at kigge i kontrol panel/administration/logbog. Der kan du se fejlposterne
Avatar billede peugeot106 Nybegynder
26. november 2002 - 10:28 #5
Det kan være at din strømforsyning ikke levere nok strøm !
Hvor mange watt er den på ?

Har haft lidt samme problem.
Avatar billede aners Nybegynder
27. november 2002 - 02:19 #6
som peugeot106 skriver kan det være din PSU der ikke leverer nok strøm, men en anden ting kan være at selve disken er på vej i kisten? prøv at smide disken i en anden pc og se hvad den siger.
Det er ligemeget hvilket kabel den sidder på, så længe du har sat master/slave-rollerne korrekt op.

Vil dog anbefale dig at smide diskene på samme controller (kabel) da der ikke er fx et gammelt ata33 drev der sløver båndbredden på din ny evt. ata100 disk.
Avatar billede ullum Praktikant
26. februar 2003 - 12:45 #7
lukketid?