Avatar billede mikjen Nybegynder
28. juli 1999 - 11:26 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

En simpel gæstebog... - hvordan?

Ja, - er det muligt at lave en ganske enkel gæstebog uden alskens grimme reklamer osv?

Mvh Mikkel
Avatar billede cybles Nybegynder
28. juli 1999 - 11:30 #1
Microsoft har nogle standard gæstebøger i deres WYSIWYG program som hedder Frontpage
Avatar billede cybles Nybegynder
28. juli 1999 - 11:32 #2
Ellers kan du finde en gæstebog i asp på http:/www.netcoders.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juli 1999 - 13:00 #3
den første kræver en server der kan tage FP extensions, det næste kræver en server der kan tage asp.
Avatar billede cybles Nybegynder
28. juli 1999 - 13:02 #4
Ja og det hele kræver at du har en computer at lave det på...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juli 1999 - 13:02 #5
eeeeh nu jeg har jeg lige fået en mail hvor der står

"Hej cyberesben,

"cybles" har svaret på spørgsmålet:
"En simpel gæstebog... - hvordan?"
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=2876

Du kan afmelde og tilmelde E-mails fra
Eksperten.dk via nedenstående link :
http://www.eksperten.dk/bruger.asp?login=true&navn=cyberesben

Med venlig hilsen http://www.eksperten.dk"
Avatar billede snowball Novice
28. juli 1999 - 13:09 #6
Og ??? Hvorfor skriver du det her ??? Sådan en får man jo når der sker noget nyt !!!

Snowball
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
28. juli 1999 - 13:10 #7
nøp,....så står der "kommenteret"

Meget mystisk!
Avatar billede snowball Novice
28. juli 1999 - 13:16 #8
Yo bonehead!!! Cybles har jo også svaret på dette spørgsmål !!!

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juli 1999 - 13:34 #9
snowball>> ja smarte men han svarede for jeg kiggede ind, det vil sige at det ikke er det samme...

jeg fik den om hans svar, samtidig med at han skrev sin 2. kommentar
Avatar billede cybles Nybegynder
28. juli 1999 - 13:45 #10
cyberesben : Du er ganske enkelt ikke for kvik.
Avatar billede snowball Novice
28. juli 1999 - 13:53 #11
*GG*

Men på den anden side, så er det da ikke normalt at få en mail om at en har svaret på et spørgsmål uden man har deltaget i spørgsmålet. Eller hva' ?¿?¿?

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juli 1999 - 18:58 #12
cybles>> det er du sgu heller ikke når du kan sige sådan noget sludder..

snowball>> nej det plejer man sgu ikke at få..
Avatar billede mikjen Nybegynder
29. juli 1999 - 02:28 #13
Ved I hvad drenge, - det ser ikke for godt ud! På www.netcoders.dk findes der ganske vidst et par "simple gæstebøger", - men helt ærligt, - det er mig en gåde hvordan og hvorledes at jeg skal bruge dem. De få text-files der følger med er det rene vollapyk...
Jeg må have en grundigere forklaring på brugen/opstillingen af de medfølgende asp.filer og mdb.filer...
Tak
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. juli 1999 - 12:29 #14
du skal køre personal webserver for at bruge ASP lokalt...
Avatar billede mikjen Nybegynder
29. juli 1999 - 18:44 #15
Nå, -ja så går den vel ikke. Men er der så ikke en Applet eller noget der kan gøre det ud for en gæstebog?
Avatar billede snowball Novice
29. juli 1999 - 19:19 #16
Nu ved jeg godt du skrev at du ikke ville ha' reklamer på din side, men du kunne jo kigge på The Free Site under gæstebøger. Det kunne jo være der var en der ikke behøvede reklamer på siden, eller måske nogen der var knap så store.

Kig på http://www.thefreesite.com/guestresource.htm

En anden mulighed kunne også være at kigge på Jubii under gratis tjenester og så kigge på nogen af de sider der viser hvor man kan få alle mulige gratis ting til sin hjemmeside.

Kig på http://www.jubii.dk/Edb_Internet/Internet/GratisTjenester/

Snowball
Avatar billede mikjen Nybegynder
29. juli 1999 - 22:58 #17
-It´s a jungle out there...
Avatar billede snowball Novice
29. juli 1999 - 23:08 #18
Yep, and you're caught right in the middle of it.

Snowball
Avatar billede mikjen Nybegynder
29. juli 1999 - 23:38 #19
Hmm...-OK! her sidder jeg så med en hulens masse points...
Hvad så med et hurtigt POP-UP vindue på en ca 10cm i længden og ca 8cm i bredden?... - der må findes en hemmelig kode... - hit med den, og jeg strør om mig med points!
Avatar billede snowball Novice
30. juli 1999 - 00:02 #20
Nu er jeg ikke den store "haj" til det, men prøv det her:

<script LANGUAGE="JAVASCRIPT">

                        function nytVindue()
                        {
                            popVindue = window.open('pop-up.html', ', 'width=225,height=285')
                        }

                        </script>

Og så loades den ved at skrive onLoad="java script:popVindue()" i <body> koden, så det bli'r til <body onLoad="java script:reklameVindue()">

Prøv om det virker.

Snowball
Avatar billede snowball Novice
30. juli 1999 - 00:11 #21
Hhhmmm....det ser ikke ud til at det virker. Glem det !!!

Snowball
Avatar billede mikjen Nybegynder
30. juli 1999 - 00:22 #22
Sørens!
Avatar billede snowball Novice
30. juli 1999 - 01:04 #23
Men det gør det her til gengæld:

<script language="JavaScript">

pop=window.open("filnavn.htm","pop","toolbar=1,location=0,status=1,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,width=225,height=285")

</script>
<script language="JavaScript">

Snowball
Avatar billede mikjen Nybegynder
30. juli 1999 - 01:32 #24
Skal det placeres i <head> eller <Body> ?
Avatar billede snowball Novice
30. juli 1999 - 08:12 #25
Mellem <head> og </head> så skulle det gerne virke.

Snowball
Avatar billede mikjen Nybegynder
30. juli 1999 - 12:54 #26
Tak for det! Jeg venter lige med at dele point ud til det virker...
Avatar billede lordbb Nybegynder
30. juli 2001 - 16:17 #27
her er er pop up der virker lav selv om på størelsen.

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Ny side 1</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Ny side 1</title>
<title>Basic Pop-up</title>
<script language=\"JavaScript\"> Stuff=window.open(\"http://skriv hvilken addrese der skal åbenes i dit pop up windu/\",\"Stuff\", \"toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=2,resizable=1,width=600,height=600\") </script>

</body>

</html>