Avatar billede maads Nybegynder
25. november 2002 - 14:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forsinket lyd

Jeg har nogen dvd'er, hvor lyd og billede ikke passer sammen. Lyden er ca. 1-2 sekunder forsinket - eller for tidlig. Er der nogen der har oplevet det samme? Er der noget at gøre eller er det en fejl på skiven?

Hjææælp...
Avatar billede jensendk Nybegynder
25. november 2002 - 14:45 #1
Hvad afspiller du dine DVD'er på?
Avatar billede maads Nybegynder
25. november 2002 - 14:51 #2
På min alm. stationære dvd-afspiller.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
25. november 2002 - 14:51 #3
er det en orginal dvd skive (ikke brændt\rippet)
Avatar billede maads Nybegynder
25. november 2002 - 14:56 #4
Nej, helt originale er de nu ikke. Men jeg har oplevet det samme med en original (lejet) skive.
Avatar billede mg_network Nybegynder
25. november 2002 - 15:23 #5
Hvis det er originale cd'er kan jeg ikke se hvordan lyden er forsinket men hvis det er VCD eller SVCD er det fordi de er konviteret på en pc og der skal man have en pæn sej pc hvis du skal ha lyd og billeder til at passe sammen i frames
Avatar billede maads Nybegynder
25. november 2002 - 15:37 #6
De er kopierede ja, men fra dvd til dvd. Det er ikke vcd'er.
Avatar billede jensendk Nybegynder
25. november 2002 - 15:38 #7
Så er det synchroniseringen af lyd og billede, der er gået sig en tur..

Hvad bruger du til at encode dine rippede DVD'er med?