Avatar billede cthun Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

RealMedia

Hvad skal jeg skrive i HTML for at få en rm fil til at køre streaming på min hjemmeside??
Avatar billede snowball Novice
13. oktober 2000 - 09:16 #1
Det kan du ikke bare så\'n lige gøre ! Det kræver speciel software som koster (mange) knaster !!!

Snowball
Avatar billede cthun Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:17 #2
Hvad hedder denne software??
Avatar billede snowball Novice
13. oktober 2000 - 09:19 #3
Som du kan se her: http://www.realnetworks.com/promos/starterkit/index.html?src=001010realhome_2 så koster bare et Starter Kit næsten 3000$ (over 20000kr)

Snowball
Avatar billede rumme Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:04 #4
Tjek kilden på denne side:

http://www.lilly.dk/video/konfirmation.html

Avatar billede rumme Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:08 #5
Hvis altså du har lavet din rm-fil - ellers download 30 dages trial version af Real producer - den laver det hele for dig hvis blit du har videoen som AVI eller lign. i digital form
Avatar billede bingokaj Nybegynder
15. oktober 2000 - 21:03 #6
hmmm... kan han ikke bare lave en .ram-fil der kalder .rm-filen og så embedde den i html-koden ?? Sålænge serveren understøtter rm, skulle det vel ikke være noget problem ?
Avatar billede cthun Nybegynder
16. oktober 2000 - 08:15 #7
bingokaj >>> Hvordan laver jeg en .ram fil der kalder min .rm fil??
Avatar billede snowball Novice
16. oktober 2000 - 08:26 #8
bingokaj: Jo, det kan han sikkert godt, men serveren skal stadig understøtte streaming, og hvis hans side ligger hos hans ISP, så tror jeg næppe serveren understøtter det !

cthun: Det eneste der står i en .ram fil er stien til .rm filen !!!

Snowball
Avatar billede cthun Nybegynder
16. oktober 2000 - 08:32 #9
Jeg har egen server, jeg ved bare ikke om den understøtter streaming..

Understøtter AS400 streaming??
Avatar billede snowball Novice
16. oktober 2000 - 08:42 #10
cthun: Tror ikke der er nogen server som default understøtter RM streaming ! Det skulle da kun lige være hvis serveren er købt gennem Real Networks !

Men jeg fandt lige noget som du måske kan bruge. Man kan åbenbart hente en evaluation udgave af deres server software. Hvor meget den kan i forhold til den \"rigtige\" udgave og hvor længe den kan bruges ved jeg ikke !

Kig her: http://proforma.real.com/rn/servers/univdwnld/index.html?src=001010realhome_2,smkit_080400,srvrmn_081800

Snowball
Avatar billede snowball Novice
16. oktober 2000 - 08:44 #11
whoops..Det er lige det med at læse det hele her mandag morgen ;)

Den version du kan hente virker i 30 dage !

Snowball
Avatar billede cthun Nybegynder
16. oktober 2000 - 08:46 #12
Kan det køre win98??
Avatar billede snowball Novice
16. oktober 2000 - 09:02 #13
Du mener da vel ikke seriøst at du bruger Win98 som server platform ??? ;o)

Du kan se systemkravene her, og det ser ikke ud til at den kan køre med Win98: http://www.realnetworks.com/products/servers/sysreqs.html?src=001010realhome_2,smkit_080400,srvrmn_081800

Snowball
Avatar billede snowball Novice
16. oktober 2000 - 09:05 #14
Det var da utroligt som jeg bli\'r ved med at finde noget ;)

Ifølge siden, så skulle denne version være helt gratis og en evaluation som udløber som 30 dage: http://proforma.real.com/rn/servers/univdwnld/index.html?ulf=bas&src=001010realhome_2,smkit_080400,srvrmn_081800,srvrbsc_081800

Det ser dog ikke ud til at den kan køre Win98, men det kan være ver. 6 kan det da der står man skal hente den hvis man bruger et OS som ikke er på listen !

Snowball
Avatar billede cthun Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:23 #15
Tusind Tak for hjælpen!
Avatar billede snowball Novice
16. oktober 2000 - 09:38 #16
NP ;)

Og der skal for resten stå \"helt gratis og IKKE en evalution\" ;)

Snowball