Avatar billede xyz Nybegynder
13. oktober 2000 - 08:24 Der er 11 kommentarer

Boot on Lan

Hvad skal der sættes op på novell netware 5
server for at få mine nye HP e-vectra til
at kunne lave Boot on Lan

MVH XYZ
Avatar billede powell Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:18 #1
Jeg ved ikke om du kan finde et svar her, men et godt stykke document det er det:

ftp://ftp.univie.ac.at/univie/zid/progs/netcards/ne5500/manual.txt
Avatar billede twister10 Nybegynder
02. november 2000 - 01:05 #2
Inden jeg fortsætter :-)

Skal den kunne WAKE ON LAN, eller som du skriver, skal clienterne BOOTE fra din server, går ud fra at de e-vectra er clienter.
Avatar billede twister10 Nybegynder
02. november 2000 - 01:07 #3
Hvis du vil BOOTE fra dine HP vectraer, så er her hvad du skal sætte dit netværkskort til, dette er fra HP\'s support site :

http://www.support.vectra.hp.com/vectrasupport/level4/661vdf639en.txt.html
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. februar 2001 - 09:36 #4
Det er vist også på tide at få afsluttet denne :)
Avatar billede jugger Nybegynder
20. marts 2001 - 22:09 #5
Hej XYZ,

Der findes en del måder hvorpå man kan tolke dit spørgsmål.

1. Vil du boote ind i et operativsystem ( ex. starte Win9x fra NW\'s filsystem ) der ligger på din NetWare server eller...

2. Udnytte PXE ( Pre eXecution Environment ) som de fleste netkort kan i dag.

3. En kombination af BOOTP & TFTP der giver nogenlunde samme muligheder som punkt 2 men som er lidt ældre og som kræver en del konfigurering på din NetWare server.

Jeg går ud fra at du evt. gerne vil kunne opgradere BIOS osv. med ovenstående eller ? Punkt 1 & 3 kræver ( såvidt jeg ved ) at du har en server der fungerer som DHCP / BOOTP server og at der i denne BOOTP-pakke er en reference til hvor OS-imaget befinder sig - en ip adresse der peger på den TFTP-server der har .img-filen.

Det er umiddelbart ligegyldig på hvilken platform du vil have din DHCP server samt TFTP server hvis det \"bare\" er til BIOS upgrades eller øvrige \'flashes\'.

Mvh.
Jugger
Avatar billede tvf Nybegynder
18. maj 2001 - 21:49 #6
Novell har faktisk først fornyligt købt licens rettigheder til at implementere PXE, hvilket vil ske i den nye Zenworks 3.2 (Firestarter) hvor der vil være mulighed for at distribuere Image via PXE.
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
27. september 2001 - 22:04 #7
Prøv eventuelt om dette kan hjælpe dig på vej.:

http://www.gknw.de/index.html.en

Michael
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. september 2001 - 12:27 #8
lukketid?
Avatar billede tvf Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:44 #9
Hej igen
Som skrevet tidligere skal du bruge Zenworks 3.2 (firestarter) dette er dog et produkt som skal købes seperat, eller hvis du har en tidligere version kan du opgradere billigt.
Når en arbejdsstation er importeret i NDS\'en (worksstation objekt) kan man tilknyttet et forudlavet image, dvs. når brugeren trykker F10 (PXE) under opstart af pc\'eren får den en ip via bootp fra Zen serveren, denne server kigger på mac addr. hvilket refererer til workstation objektet, som har et bestemt image tilknyttet. phew det blev langt...

Image funktionen ligner lidt den fra ghost dvs. der er mulighed for at bruge multicast komprimering af image osv.

Wakeonlan er også blevet implementet dvs. der er mulighed for at uploade et image via console one.

Der er en del konfigurering forbundet med ovenstående, men når først det kører, virker det ret overbevisende.

PS. nalexpl har store prob. i ZEN så undlad at bruge den !!!!

/Kasper
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:53 #10
tvf>>
Du skriver at nalexpl har problemer i ZEN.
Du er opmærksom på problemerne omkring det det lokale NalCach directorie, Ik´?
Jeg kan finde TID til dig hvis du ikke kende det?
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:57 #11