Avatar billede snebaertop Nybegynder
24. november 2002 - 23:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fryser

Hej alle eksperter

Jeg har en Win XP Home Edition.

Mit problem er at den fryser jævnligt, hvor både mus og tastatur ikke kan bruges.
Jeg kan ikke engang bruge Ctrl-Alt-Delete.
Den eneste udvej jeg har hver gang er at slukke på "nødudgangen"

Er der noget jeg kan gøre for at finde ud af hvad fejlen er og i givet fald hvad  ??
Avatar billede doit Nybegynder
24. november 2002 - 23:14 #1
Jeg har lige arbejdet med det pis i fire dage og det wndte med, selv om vi ændrede indstillingerne i Bios for at gøre det lettere, at skifte disken... træls.
Avatar billede doit Nybegynder
24. november 2002 - 23:16 #2
Nå nu ikke så sort, du kan formattere den, men det skal være en fuld formatering, da den formentlig mangler nogle enhedsfiler og derefter lade den genindstallere.....o)
Avatar billede anuseren Nybegynder
24. november 2002 - 23:24 #3
er det mus og tastatur der bare står af?

eller er det HELE maskinen der går ned? dvs... fryser selve maskinen...?
Avatar billede carstengp Nybegynder
24. november 2002 - 23:27 #4
Er det samme problem som john? http://www.eksperten.dk/spm/287316
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2002 - 23:28 #5
Tre muligheder som jeg ser det

Opdater bios
Geninstaller XP oven i sig selv
Fejl i ram/motherboard, prøv at låne noget nyt fra en anden maskine og sæt i
Avatar billede doit Nybegynder
25. november 2002 - 00:05 #6
Kommer i tanke om at der ofte medfølger en opdateringsdiskette til Bios med XPéren
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 10:57 #7
doit

?

kan du ik uddybe dit sidste indlæg lidt nærmere?
Avatar billede doit Nybegynder
25. november 2002 - 11:01 #8
Jo da, jeg var ude ved en kunde for nogen tid siden og her havde hun 2 CDrom´mer til geninstallation/formatering-geninstallation, men samtidig lå der en diskette i den pakning hvorpå der stod BIOS opdateringsdiskette.
Whatever, jeg havde heller ikke hørt om det før.....
/Doit
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 11:04 #9
det må være en compaq maskine... :o)
Avatar billede doit Nybegynder
25. november 2002 - 11:05 #10
Det var vist en Amitech, hvilket jo ikke gør sagen meget....;o)
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 11:07 #11
hihi

:o)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2002 - 11:43 #12
Skifte til windows xp pro. Det er desværre et fænomen som xp home har arvet fra ME.
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 11:49 #13
arvet og arvet...

svært at arve en fejl fra noget man ikke er i familie med...?

home og pro er vel præcis det samme styresystem, dog med nogen begrænsninger på netværksdelen...
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2002 - 12:36 #14
Ja og åbenbart også andre steder, for jeg har ikke set tilsvarende ved pro i forbindelse med ligende opgaver.
Avatar billede sbp Nybegynder
01. december 2002 - 17:04 #15
Tak for alle svarerne. Jeg har nu formateret det hele og installeret XP prof. på ny og alt kører fantastisk.