Avatar billede valbjorn Nybegynder
24. november 2002 - 21:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Object orienteret i ASP herunder arv

Hej

Nogen der ved hvordan man arver ASP klasser...kan man det, eller skal man til at lave gøre den slags i ASP..? jeg ved at man kan oprette en klasse, så hvorfor skulle man ikke også kunne arve?

Med arv tænker jeg på Generalisering og specialisering
Avatar billede neteffect Nybegynder
24. november 2002 - 21:52 #1
Avatar billede valbjorn Nybegynder
24. november 2002 - 22:07 #2
cool....du fortjener nogle point...
Avatar billede neteffect Nybegynder
24. november 2002 - 22:21 #3
Jo tak.

Lidt til eftertanke: JavaScript er ikke så tosset endda til server-side scripting, selv om det i asp classic kører langsommere end VBScript. Til gengæld er man bedre sikret mod Microsoft's "forbedringer" i asp.net, som der er nogle stykker af i VBScript netop mht classes.
Avatar billede valbjorn Nybegynder
26. november 2002 - 08:23 #4
du mener vil JScript ikke...jeg er lige færdig med mit Hovedopgave som datamatiker..(fik 11)...fra nu af vil jeg kun arbejde med ASP.net...det er sgu lidt smarter, det var bare os selv der havde sat os i hovedet at vi skulle bruge ASP3...
Avatar billede valbjorn Nybegynder
26. november 2002 - 08:27 #5
Svaret til dette indlæg er; at man kan ikke arve med VBScript, men ved hjælp af Jscript i ASP kan man selv, let, lave en funktion der lidt ligner arv, denne funktion kan bruges i VBScript....se artikel. I øvrigt ville det være smarter at lave nogle JAVA classer, da disse også kan bruges i ASP...dette er også beskrevet i artiklen....