Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
24. november 2002 - 13:08 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

P4 -2.66 Hvordan kan den overclockes?

Jeg er den heldige ejer af den pc som de have i aldi i sidste uge, det er en p4 2.66 ghz med 256 ddr-ram og 120 gb hd. Jeg vil bare spørge om den kan overclockes, og hvis ja, hvordan og hvor meget?

30 point!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. november 2002 - 13:11 #1
den kan clockes på fsb'en!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. november 2002 - 13:13 #2
det gør du fra Bios, nu ved jeg ikke hvad for et bundkort der sidder i, men det er ikke så svært. så kan du jo bare prøve dig frem, du behøver ikke engang at tænke på om den brænder af for der skal virkelig ekstrem overclocking til hvis du skal brænde den af, det er praktisk talt umuligt! så så længe den er stabil og du holder en nogenlunde temp. så bare clock!

Mr bob
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
24. november 2002 - 14:07 #3
Jeg kan ikke ændre noget fra min bios, der står bare at den køre 133x20. jeg kan ike engang "makere" den og vælge mellem forskellige hastigheder!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. november 2002 - 14:24 #4
hvad for et bundkort har du?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. november 2002 - 15:36 #5
jeg kan ikke hjælpe hvis jeg ike ved hvad for et bundkort du har, men prøv at gå ind i bios igen, og så står der vidst et eller andet sted Bios Frequency eller noget i den stil og den står på 2.66 Ghz den skal du sætte til default, så åbner den for Fsb forøgelse!
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
24. november 2002 - 15:44 #6
Jeg ved det faktisk ikke, det er en medion pc som jeg købte i aldi, der står ikke noget mærke eller noget på den...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. november 2002 - 18:18 #7
Hvis du ikke har nogle muligheder i BIOS, er det sikkert via en jumper, du skal overclocke; hvis det overhovedet kan lade sig gøre, skal en jumper altså flyttes, så du skifter fra en FSB på 133Mhz til 166Mhz...

Tilsyneladende kører dit bundkort med en samlet FSB på 533Mhz (FSB * 4), så det er ikke sikkert du kan skubbe systemet ret meget længere, medmindre du altså har PC2700 RAM i (kan ikke huske, hvad den er udstyret med) og i så fald kan du MÅSKE klemme FSB'en op på 166Mhz, men det kræver altså at du også kan ændre på VCore... Og så kommer den op på 3320Mhz, hvilket virker liiiidt voldsom for en P4 med en FSB på 533! Havde det nu været en med FSB på 400 (altså, 4 * 100), kunne den med al sandsynlighed klare et spring fra 100 => 133Mhz...

Jeg kan ikke give dig et præcist svar, desværre... Men jeg vil anbefale dig at lade tingene være, som de er nu! Især fordi Medions produkter langt fra er kendt for at være OC-venlige - ikke at kvaliteten er i bund, men nærmere fordi de slet ikke har mulighederne!
I øvrigt kunne jeg næsten forestille mig, at det hele kører ganske udmærket :o)
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
24. november 2002 - 18:52 #8
jeg ved kun det er samsung 333mhz ram der er i...
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
24. november 2002 - 18:53 #9
hehe.. det gør det også, men det kunne nu være fedt at se om jeg kunne score lidt mere end 11000 i 3dmark2001se=)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. november 2002 - 20:49 #10
kreidler, ved ike om hvor du kender til OC, men P4 kan altså ikke ændres i Vcoren!

Rubberpaw> inde på http://www.overclockers.com/ kan du se hvad andre har fået den op på og med hvilke værdier, men så længe jeg ikke ved hvad for et bundkort kan jeg ikke guide dig igennem det!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. november 2002 - 21:02 #11
Kender ikke så meget til P4 - indrømmet - men jeg har efterhånden set, at flere har skrevet om ændringer af VCore ved OC af P4! Det er kun multiplieren, man ikke kan ændre på!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. november 2002 - 21:08 #12
Jeg ved bl.a., at man kan ændre på VCore lige så tosset man vil på ASUS' P4S333
Avatar billede thomas_205 Nybegynder
26. november 2002 - 18:00 #13
Mr Bob!!! Du skal lige passe på med at udtale dig om P4 overclockning hvis du ikke selv lige har forstand på det, jeg har kørt min Vcore op på min P4 som er en 2000@2670 Mhz, så var din mund ikk!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
26. november 2002 - 22:14 #14
Kredler, sorry der var jeg lidt for hutigt ude, det er selvfølgelig multiplieren der ikke kan ændres! ved ikke lige hvad jeg tænkte på. ;-)

thomas> Ingen kommentarer, var din mund!!

Bob
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
27. november 2002 - 00:00 #15
mr-bob >>> Helt i orden :o)

M.h.t. Thomas' reaktion, tror jeg ikke den skulle tages så nært, som du jeg har indtryk af, du gjorde - det skrevne ord er lunefuldt, så tag det med et gran salt; jeg har set alt for mange reelle diskussioner udarte sig i en noget uheldig retning p.g.a. små misforståelser. Og det er lidt ærgerligt, især i et forum som dette, der fungerer langt bedre end hovedparten!

Og så holder jeg op med at spamme yderligere :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
27. november 2002 - 00:01 #16
rubberpaw >>> hvad er hele 'puterens navn? Altså, inkl. serie-nummer etc....
Avatar billede how Nybegynder
29. november 2002 - 21:25 #17
De fleste p4 er låst i multiplieren, og det lyder også som din er det. Hvis du så alligevel skal clocke den skal du hæve fsb. Men det er lidt "risky", da du hæver hele systemets hastighed. Derved kan du risikere at brænde ting og sager af....men hvis den SKAL o/c, så tag et par mhz ad gangen og stop når systemet begynder at blive ustabilt. Det med at gå fra fsb 133 til fsb 166 ville jeg ikke gøre.

Det er i det hele taget ikke sikkert at du kan hæve fsb på bundkort, og så kan den bare ikke clockes. Jeg har selv en p4, som jeg ikke kan oc pga bundkortet...

jeg håber du kan bruge det til noget.
Avatar billede lillekiller Nybegynder
09. februar 2003 - 08:53 #18
Kender ikke bundkortet, men skal man lege med OC er aldi pcere ikke det bedste, det har jeg i hvert tilfælde oplevet med en anden pc fra aldi, men din kan jo godt være med et andet bundkort. Ved bare de har god mælk, og brød, det nøjes jeg med at købe i aldi ;-) Min egen pc kører med standart V-core OC 1,8@2,4 men det er normalt at man er nødt til at hæve v-coren lidt for stabil overclocking. Men har du ikke erfaring, så snak med en der har prøvet det, så er du på den sikre side!
Avatar billede spids Nybegynder
21. februar 2003 - 13:24 #19
Jo, du kan godt hæve FSB.....bare ikke fra bios.
Bundkortet på omtalte, og ganske udemærkede Medion PC, er et MSI MS-6701.
Download CPUCool her : http://www.podien.onlinehome.de/CPUCOOL.HTM
Med det kan du ændre din FSB.
Har OC min til 2,9 og grafikken til 275/550 og scorer 12321 i 3D-mark2001
OC af GPU kan du gøre med bla. Rivatuner som fås her : http://www.guru3d.com/rivatuner/

M.v.h spids
Avatar billede spids Nybegynder
21. februar 2003 - 13:31 #20
Og husk så lige og smæk en kabinetblæser i den, inden du OC'er
Strømmen til den, kan du nappe fra diskette stikket, eller lave en "deler" fra et af de andre strømstik.

En ekstra HD i den ALDI-PC, og man er løbet tør for stik. :-)
Avatar billede spids Nybegynder
05. marts 2003 - 12:12 #21
Hvornår lukker du?
Avatar billede spids Nybegynder
03. april 2003 - 19:18 #22
hmmm, "sjov" pointfordeling, når der kun var ét korrekt svar.