Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. november 2002 - 12:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

GeForce2 MX 400 - OpenGL problemer....

Sidder med installationen af et GeForce2 MX 400 (64 MB, AGP, tv-out)grafikkort fra Elephant, (aldrig hørt om den producent før...)

Kortet sidder på et bundkort fra VIA, og procesoren er AMD Athlon XP 1700. OS er Win98.

De nyeste Detonator drivere fra Nvidia er installeret.

Når jeg prøver at anvende OpenGL til spil, får jeg følgende fejl -> This opengl mode is not suported by your hardware. Måske det skulle nævnes, at jeg spiller Counter-Strike.

Grafik kortet skulle, ifg. producenten, køre OpenGL.

Der har tidligere sidder sammen kort i computeren, dog fra en anden producent. Her har der ikke været nogle problemer med OpenGL.

Nogen der har oplevet det samme, eller ved hvor fejlen kan ligge ??
Nogen der kender til Elephant ? - Newer heard aboute it my self... :|

Mvh
Per Henriksen
Avatar billede peet-49 Novice
24. november 2002 - 12:11 #1
Hent den sidte nye driver. www.Nvidia.com eller www.hkautomation.dk
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. november 2002 - 12:15 #2
Hmmm peet49
---- SNIP ----
De nyeste Detonator drivere fra Nvidia er installeret.
---- SNAP ----

Læs spørgsmålet...
Avatar billede boooboo Nybegynder
24. november 2002 - 12:20 #3
Yup, du mangler simpelthen driverne til OpenGL.
Derfor prøv at installere driverne igen (det kan jo være at der er en fejl i den nuværende installation)
Hvis det ikke hjælper, så hent GLSetup her: http://www.glsetup.com/
Avatar billede peet-49 Novice
24. november 2002 - 12:20 #4
Undskyld fik jeg ikke lige med, du må prøve dig lidt frem med forskellige drivere, det kan somme tider være lidt tricky, afhænger lidt af hardwaresammensætning.
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. november 2002 - 12:24 #5
Har godt nok lagt de nyest Nvidia driver på 2-3 gange uden held.
Kigger lige på GLSetup...
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. november 2002 - 12:26 #6
Peet49 - Har prøvet med 3 forskellige versioner fra Nvidia, den medfølgende, en lidt ældre og den nyeste driver.

Men du har fuldstændig ret, det kan være meget tricky.... ARGHH !!!
Avatar billede boooboo Nybegynder
24. november 2002 - 12:31 #7
Underligt...
Jeg har selv et geforce2 mx-200, og det virker 100% med 40.72 driverne.
Får dog et geforce4 TI4200 i morgen, så jeg kan følge med igen :)
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. november 2002 - 12:31 #8
Nu vi er igang; når jeg forbinder mit TV til tv-out kommer der billede på, dette er dog sort / hvid - Nogen der kan komme med et hint ??

Nogen der kender til producenten Elephant... ?? Det er et kort min kammerat har fået kastet i nakken som erstatning for et andet kort, men jeg har det stærkt mistænkt for at være rigtig, rigtig, rigtig lousy.....
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. november 2002 - 12:33 #9
- Ironi ON

Jeg er slet ikke misundelig...... geforce4 TI4200 - Hvad skulle jeg dog bruge det til ???

- Ironi OFF
Avatar billede boooboo Nybegynder
24. november 2002 - 12:36 #10
lol
Tja, tv-out har ikke virket en dart efter jeg har fået XP, men har dog hørt at det skulle være fikset i de drivere jeg bruger nu...
Har bare ikke kigget på det endnu
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. november 2002 - 12:39 #11
Derhjemme har jeg ikke oplevet nogle problemer med TV-out under XP, vel og mærket med de nyeste Nvidia driver.... Men men men, der med ikke sagt det virker hos dig ;) Nvidia´s driver bliver man vist aldrig helt kloge på !
Avatar billede boooboo Nybegynder
24. november 2002 - 12:45 #12
Virker det med glsetup?
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. november 2002 - 12:46 #13
Yes sir.... Så er jeg op og køre..

Kaster lige nogle point i nakken på boooboo !!
Avatar billede boooboo Nybegynder
24. november 2002 - 12:48 #14
nice