Avatar billede dulli Nybegynder
24. november 2002 - 11:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ftp-server på windows XP med adsl-modem

Hvordan laver jeg en ftp-server på min computer, der kører XP og har 1 mbit adsl-modem-forbindelse???
Avatar billede chrisrj Forsker
24. november 2002 - 11:23 #1
Hent Serv-u : http://download.com.com/3000-2165-10165372.html?tag=lst-0-1

Installer det, følg guiden og du er kørende!! ;)
Avatar billede dulli Nybegynder
24. november 2002 - 13:00 #2
Tak for tippet... det virker dog stadig ikke helt... "server is running", men man kan ikke logge på udefra... har det noget at sige om jeg har modem eller router?
Avatar billede dulli Nybegynder
24. november 2002 - 13:43 #3
Sun 24Nov02 13:39:35 - SERVER IS NOT LISTENING ON IP 212.242.63.86: Port number 21 already in use!
Avatar billede chrisrj Forsker
24. november 2002 - 14:31 #4
Kører du XP PRO? prøv at slukke XP's egen ftp server.
Ja, det har noget at sige om du har en router eller ej. Hvis du har, skal du åbne port 21 i routeren og forward'e den til din maskine.

Har du dynamisk eller statisk IP? Hvis du har dynamisk, så synes jeg, at du skulle ændre det - det koster det samme og er lige så sikkert, men er mere anvendeligt når man har en server.
Avatar billede dulli Nybegynder
24. november 2002 - 15:25 #5
hvordan slukker jeg XP's egen ftp server? Jeg er ikke den store server-haj som du nok forstår så jeg ved ikke om jeg har XP's egen ftp server, hvordan kan jeg tjekke det?
Avatar billede dulli Nybegynder
24. november 2002 - 15:26 #6
2. linie: XP's egen ftp server = dynamisk eller statisk IP
copy/paste gik i fisk :)
Avatar billede dulli Nybegynder
24. november 2002 - 15:27 #7
btw jeg kører XP Pro
Avatar billede dulli Nybegynder
24. november 2002 - 16:20 #8
Jeg har fast IP har jeg lige fundet ud af...
Avatar billede chrisrj Forsker
24. november 2002 - 16:45 #9
Du finder XPs FTP-server her: kontrolpanel -> Administration -> Internet Information Services.

Når du dobbeltklikker på den åbner et nyt vindue ala Stifinderen, hvor der øverst i venstre side står "Internet Information Services".
Nedenunder står dín computer og under den skulle der gerne være en mappen der hedder noget i stil med ftpsteder.
Klik på den og marker "Standart FTP ..." - jeg kan ikke liige huske hvad den hedder. (jeg har ikke installeret den)
Ovenover er der nogle knapper.
Tryk på stop-knappen.
Nu skulle din server kunne kører.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2002 - 19:23 #10
prøv at disable din firewall
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. november 2002 - 22:31 #11
tjek den ip du selv har angivet med den ip du får at vide du har her: www.myip.dk - er de forskellige, er det den på myip.dk du skal bruge - så virker det :)
Avatar billede dulli Nybegynder
25. november 2002 - 16:52 #12
john_stigers >> det er den ip fra www.myip.dk jeg bruger...
Avatar billede dulli Nybegynder
25. november 2002 - 16:55 #13
chrisr >> mange tak for hjælpen. Jeg har stoppet XP's egen server... nu mangler jeg bare lige at teste om det virker, så kan du få dine point ;) så hav tålmodighed...
Avatar billede chrisrj Forsker
26. november 2002 - 12:54 #14
Jeg venter spændt... ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. november 2002 - 08:45 #15
hvis du ikke kan få det til at virke med servu, så prøv med cesarftp.
jeg taler af erfaring...
Avatar billede chrisrj Forsker
04. december 2002 - 12:47 #16
Tak for points! :)