Avatar billede wwwop Nybegynder
24. november 2002 - 02:44 Der er 15 kommentarer

php hjælp!

hvis vi nu siger at jeg har 2 billeder til at ligge på min server på urlen www.hmmm.dk/billeder

billederne hedder billede 1.jpg og billede 2.jpg så vil jeg gerne have et script hvor jeg kan gå ind og skrive at den skal finde urlen www.hmmm.dk/billeder og så skal der komme en box hvor der står

www.hmmm.dk/billeder/1.jpg
www.hmmm.dk/billeder/2.jpg

og så kan man bare copire og sætte ind i fx. et phpBB forum

håber i forstod det... og på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede kube Nybegynder
24. november 2002 - 03:01 #1
vil du se hvilke billeder der er i mappen billeder?? og hvad er det for en box
Avatar billede wwwop Nybegynder
24. november 2002 - 03:03 #2
det skal bare være en box men kan copire fra....

nej man skal ikke kunne se billeder i boxen bare "coden"
Avatar billede wwwop Nybegynder
24. november 2002 - 03:07 #3
men jeg er smuttet i seng nu... glæder mig til at se om der er kommet noget i morgen...:)
Avatar billede kube Nybegynder
24. november 2002 - 03:08 #4
hvad er en box? er det en tabel hvor der står [img]www.-osv
Avatar billede kube Nybegynder
24. november 2002 - 03:14 #5
sådanne læser du indholdet af mappen..
<?php
if ($handle = opendir('http:www.hmmm.dk/billeder/')) {
    echo "[img]: $handle\n";
    while (false !== ($file = readdir($handle))) {
        echo "$file[/img]<br>";
    }
    closedir($handle);
}
?>

yderligere info.
http://www.php.net/manual/en/function.readdir.php
Avatar billede kube Nybegynder
24. november 2002 - 03:16 #6
hvis du vil skrive urlen (dynamisk), skal du jo bare overføre stien som en variabel fra en form
Avatar billede wwwop Nybegynder
24. november 2002 - 10:58 #7
det jeg søger er et ferdigt script...

der os sætter uden om urlen til billederne
Avatar billede wwwop Nybegynder
24. november 2002 - 11:25 #8
det kan jeg se det gør det script os men det skal være så en bruger af sitet os kan sætte en url ind
Avatar billede kube Nybegynder
24. november 2002 - 14:43 #9
du må da ha en mere præcis kravspicifikation, hvis du forventer et færdigt script...ellers er det da umuligt at lave noget der er tilfredstillende??!!
Hvad er en boks? er det et textarea eller en tabel?
Avatar billede kube Nybegynder
24. november 2002 - 14:46 #10
Skal der kunne oploades billeder til mappen billeder?
Avatar billede madd Nybegynder
24. november 2002 - 16:42 #11
wwwop > Her på Eksperten er vil til for at hjælpe folk med deres spørgsmål - ikke udvikle færdige løsninger til dem. Søger du en færdig løsning kan jeg anbefale dig at kigge på kategorien "Opgaver" eller, om nødvendigt, www.sharksforum.com

Desuden bliver dit omtalte script ret så krævende hvis du vil have ALLE billeder listet på en remote server, idet du faktisk så bliver nødt til at bruteforce dig igennem de forskellige filnavne. Hvis du derimod ønsker at have billederne i en lokal mappe listet, kan jeg anbefale dig at kigge på kube's svar. Det er ikke så forfærdeligt svært.

Med venlig hilsen,

Mattias Pfeiffer
Avatar billede wwwop Nybegynder
24. november 2002 - 22:34 #12
jeg er ikke så prof til det php så det er lidt sværdt at forklare..

det er toalt lige meget med den box! billedernes url samt så bare så der så man kan kopire(ctrl+c-v) den

nej man skal ikke kunne oploade billederne! men man skal kunne skrive en hvilken somhelst anden url den skal hente fra!
Avatar billede kube Nybegynder
25. november 2002 - 15:59 #13
jeg gir op! - det fatter jeg ikke noget af?
men held & lykke med det DON PHP!!!!
Avatar billede wwwop Nybegynder
25. november 2002 - 21:48 #14
hmmer ved at overveje at betale mig ud af det...

men hvormeget???
Avatar billede wwwop Nybegynder
25. november 2002 - 22:00 #15
har prøvet at beskrive det med billeder...

hus at img /img betyder

www.thecover.dk/1/1.jpg
www.thecover.dk/1/2.jpg