Avatar billede lejrklokke Nybegynder
24. november 2002 - 00:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fotogalleri og miniaturebilleder !

Hej kyndige personer !

Jeg har følgende problem:
Jeg har flere gange up-loaded html-filer med fotogalleri (med tilhørende miniaturebilleder)til min web-udbyder, hvor det har virket perfekt. Det har intet med FP-extensions at gøre, da hidtil har fungeret fint uden. Imidlertid har jeg redigeret i en eksisterende web-side (jeg har bare fjernet et billede),- og pludselig viser den ikke miniaturebillederne (thumbnails), men man kan stadig klikke på miniaturebiledet og få vist det store billede.
Andre af mine html-filer viser stadig fotogalleri og miniaturebilleder på det selvsamme web-site, men nogle kan pludselig ikke ses. Kan nogen hjælpe med at forklare, hvorfor nogle virker, mens andre af miniaturebillederne pludselig ikke vises ?????
N.B.  Check evt. under www.amagerfaelledskole.dk => eleverne => 3.x => udstillng (herunder diverse links).

Med venlige hilsner

Lejrklokke.
Avatar billede freeman Nybegynder
24. november 2002 - 00:50 #1
luk lige dette eller det tidligere spg..!..

Du må ikke oprette 2 af samme spg ifølge reglerne !
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
24. november 2002 - 01:03 #2
Jeg har lukket det andet spørgsmål !

Venlig hilsen

lejrklokke.
Avatar billede freeman Nybegynder
24. november 2002 - 01:09 #3
Har du prøvet at fjerne de gamle billeder og så ligge dem ind igen.. altså slette alt i FP omkring billeder... FP laver tit nogle mystsike koder omkring dens egne scripts, specielt hvis man laver noget som det ikke lige havde forventet :-)
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
24. november 2002 - 01:12 #4
Ja,- det har jeg prøvet. Imidlertid fylder billederne desværre rimeligt meget, da de er taget i høj opløsning (men stadig under 1 Mb). Det mystiske er, at nogle af siderne virker, mens andre ikke gør,- selvom jeg anvendt selvsamme procedure.

Venlige hilsner

Lejrklokke
Avatar billede freeman Nybegynder
24. november 2002 - 01:18 #5
problemet ligger nok i at FP laver nogle skjulte infos om sider som ligger skult.. det kan være deri at der er en fejl omkrin´g at deen ikke vil ændre nogle ting... Det nemmeste vil være at prøve at lave en ny side i samme mappe som de sider hvor det ikke virker...

Der laver så dine mini billeder som du vil, og så cut'n'paste over i den side som ikke virker.. Det burde jo logisk nok virke :-)
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
24. november 2002 - 17:17 #6
Jeg kan stadig ikke få det til at virke !!!
Avatar billede freeman Nybegynder
24. november 2002 - 17:26 #7
prøvede du overstående ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2002 - 18:34 #8
Der må være en fejl i din installation af FP, hos mig er der ingen problemer. Du kan også lave dette med Photoshop hvis du har mulighed for at anvende dette program, det går helt automatisk og photoshop laver intet frontpage specefik kode, et photoshop fotogalleri kan køre på hvad som heldst
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
24. november 2002 - 22:17 #9
Det virker fint lokalt på min computer, men lige snart jeg up-loader siderne til min web-udbyder kan man ikke se miniaturebillederne. Imidlertid kan man godt klikke på dem og se de "rigtige" billeder i stort format. Og det mærkelige er så, at andre sider i mit web-site godt kan vise miniaturebillederne (se evt. web-adresse i mit 1. spørgsmål).
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2002 - 22:31 #10
Så er det nok et linkproblem. Kontroller følgende

At miniature billederne er uploated, og placeret det rigtige sted
At linksne til disse miniature billeder peger det rigtige sted hen
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
26. november 2002 - 17:38 #11
Til Bufferzone:
Nu har jeg prøvet at lave en test.
- Jeg laver en helt ny mappe ("test-foto") til en test.
- Jeg opretter en hel ny side og indsætter webkomponenten "Fotogalleri".
- Vælger 6 stk. tilfældige jpg-filer.
- Når jeg gemmer filen (i testmappen "test-foto"), bliver jeg spurgt om jeg vil gemme de integrerede filer ? Dette svarer jeg "ja" til,- og vælger at gemme billederne i samme mappe.
- I mappen "test-foto" ligger der nu den nye html-fil, de 6 jpg-filer samt den undermappe (_vti_cnf) som FP 2002 selv opretter. Heri ligger miniaturebillederne.
- Når jeg up-loader det nye test-forsøg, trækker jeg simpelthen hele mappen "test-foto" over til web-serveren, så jeg er sikker på at alle under dele kommer med. Herefter up-loader programmet alle billeder, miniaturebilleder samt html-filer (incl. thumbs.db). Altså - alt bliver up-loaded.
- Herefter laver jeg et link fra min egen hjemmeside til den nye side "test-foto" (som ligger i mappen "test-foto" sammen med alle billeder osv.).
- Linket fra mit web-site virker fint - bortset fra, at man ikke kan se miniaturabillederne. Imidleritd kan man godt klikke på´dem - og straks bliver det store tilhørende billede vist ???????
- Men hvorfor vises miniaturabillederne ikke ??????????

Venlig hilsen
Lejrklokke.
Avatar billede fjordbibliotek Nybegynder
08. december 2002 - 18:40 #12
Du skal udgive photogalleri.
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
15. januar 2003 - 07:13 #13
Det har jeg prøvet,- hjælper ikke !
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
15. januar 2003 - 07:14 #14
Jeg tror selv at den server jeg udgiver til ikke understøtter disse features i Frontpage.
Jeg lukker derfor spørgsmålet.
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
19. januar 2003 - 18:44 #15
Jeg lukker spørgsmålet !

Mvh.  Lejrklokke
Avatar billede fjordbibliotek Nybegynder
19. januar 2003 - 19:01 #16
Enten skal du udgive alle ændrede filer (langt det nemmeste og bedste)
eller den mappe som oprettes - nemlig en fotogallerimappe med et bestemt nr. på for hver gang du opretter et fotogalleri, og som du ikke lægger mærke til  bliver oprettet - foruden de alm. filer man plejer at se.