Avatar billede cpovlsen Nybegynder
12. oktober 2000 - 20:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NT-Multihome

JEg har 1 NT Domæne med 2 Netkort i. Min paln er at bruge den som router.

Netkort nr. 1 er opsat med IP adr. som servicere nettet på NT Domænet. Netkort nr. 2 er rettet i mod et andet Domæne, hvor der nogen resourcer, som der skal være adgang til fra Domæne 1.

Netkort nr. 1 er opsat som følger:
IP.  192.168.6.10
Sub. 255.255.255.0
Gateway 192.168.135.5

Netkort nr. 2 er opsat som følger:
IP. 192.168.135.5
Sub. 255.255.255.0
Gateway 192.168.135.1

Gatewayen på netkort nr. 2 peger på en router, som binder net 192.168.135.0 sammen med resource domænet. Der oprettet IP forwarding på domænet nr. 1.

Jeg kan ikke få hul til 192.168.135.0 nettet. Hvad kan det være jeg overser?
Avatar billede qqq Nybegynder
12. oktober 2000 - 21:51 #1
Ikke fordi jeg ved så meget om det, men har du sat et trust op mellem de to domæner ?
Avatar billede cpovlsen Nybegynder
12. oktober 2000 - 21:59 #2
Det har jeg ikke, men det er hellere ikke nødvendigt. Domæne nr. 1 skal bare have adgang til vores internet linie og notes server. De skal ikke ind på det andet domæne.
Avatar billede mike@work Praktikant
12. oktober 2000 - 22:47 #3
Hvad er grunden til at de klienter der er forbundet med netkort 1 ikke bare kan bruge samme gateway som netkort 2 ?!?!?

Jeg er selv med i en lille biks, vi har 3 domæner, og ALLE klienter, servere ect peger på den samme gateway - vores router....
Avatar billede cpovlsen Nybegynder
13. oktober 2000 - 07:23 #4
Situationen er den at klient nr. 1 ikke tilhører det domæne hvor routeren(gatewayen) til resource domænet er placeret, men bare skal bruge den som sin gateway.

Min plan var at bruger domæne nr. 1 som router i stedet for at investere i router. I flg. alle lærebøger, så skulle NT være i stand til at agere router.
Avatar billede mike@work Praktikant
13. oktober 2000 - 10:03 #5
Ok - En router (som vi benytter) er ligeglad med domæner - Den kigger på IP og submask - That\'s all !

Jeg har aldrig arbjedet med workstations/servers som gateway, kun som proxy...
Avatar billede cpovlsen Nybegynder
13. oktober 2000 - 14:18 #6
Jeg har fået hul fra Domæne nr. 1 til resource domænet, men jeg kan ikke få klient maskinerne med.

Standard gateway må da være 192.168.135.5?