Avatar billede samspeed Nybegynder
23. november 2002 - 00:02 Der er 14 kommentarer

Hvordan kan man se hvilke programmer der automatisk går på nettet

Hvordan kan man se hvilke programmer der automatisk går på nettet, hvor hvilke programmer som bruger det nu.

Jeg vil meget gerne vide hvordan man kan se de programmer som kører, om de bruger internet...f. eks norton internet virusscan 2003 bruger internet..Det burde man kunne se et eller andet sted, eller i et program...
Spørgsmålet er bare hvordan.....Kan du svare på det?

Mvh Samspeed
Avatar billede abpdk Nybegynder
23. november 2002 - 00:05 #1
Hvis du bruger XP kan du i prompten køre en "netstat -o" der fortæller dig process-id'erne på de processer der bruger de forskellige forbindelser. Så kan du så hvilke processer det er i din taskmanager.
Avatar billede hub Nybegynder
23. november 2002 - 00:05 #2
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=729  dette program kan gøre det (freeware)
Avatar billede samspeed Nybegynder
23. november 2002 - 00:09 #3
Jeg har XP
Avatar billede abpdk Nybegynder
23. november 2002 - 00:10 #4
Så prøv at gøre som jeg skrev, det virker. Det kan godt være at der findes en lettere løsning, men du slipper i det mindste for at installere flere programmer.
Avatar billede samspeed Nybegynder
23. november 2002 - 00:15 #5
Dette freeware virker ikke til at redigere med noget, og detsuden siger den at min msn messanger ikke er på nettet, men det er den, så det er et LORT* PRO*RAM .Hvordan kan man se hvilke programmer der automatisk går på nettet, og så gør sådan så det slå dem fra
Avatar billede samspeed Nybegynder
23. november 2002 - 00:16 #6
det der netstat -o virkede ikke...
Avatar billede abpdk Nybegynder
23. november 2002 - 00:17 #7
Sker der da ingen ting når du skriver netsat -o i prompten?
Avatar billede samspeed Nybegynder
23. november 2002 - 00:19 #8
jo dospromten, kommer frem, også forsvinder den med det samme af sig selv..
Avatar billede abpdk Nybegynder
23. november 2002 - 00:20 #9
Ja selvfølgelig når du bruger run. Prøv at åbne prompten først ved at køre "cmd" i run. Skriv derefter "netstat -o".
Avatar billede samspeed Nybegynder
23. november 2002 - 00:27 #10
de´r kan man stadig ikke fjerne internetforbindelsen til et bestemt program...
Avatar billede spunk13 Nybegynder
23. november 2002 - 00:27 #11
Zonealarm?
Avatar billede abpdk Nybegynder
23. november 2002 - 00:29 #12
Det var heller ikke det du spurgte om. Du ville vide hvordan man kunne se hvilke programmer der bruger nettet.
Avatar billede spunk13 Nybegynder
23. november 2002 - 00:30 #13
Zonealarm kan alt det du spørger efter...
http://download.com.com/3000-2092-10153456.html?tag=lst-0-1
Avatar billede abpdk Nybegynder
23. november 2002 - 00:30 #14
Du kan selvfølgelig bare dræbe de processer du ikke vil ha' bruger nettet.