Avatar billede klenow Nybegynder
22. november 2002 - 21:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

Har bygget en "medion" PC - P4. 2GHz over i et nyt Chieftec kabinet med dertilhørende 340W strømforsyning (for ligesom at få lidt plads, og lidt mulighed for ekstra  køling til HDD). Så godt så langt, og alt virker, på nær-

Stømforsyningen "El-støjer" fælt i HT - uanset om der er der afprøvet andre HT + afmonteret div. drev osv. El - støjen er også til stede når PC'eren er lukket ned. Dvs. bare der er spænding på PCU'eren.

Medionen er "født" med en 250W Strømfors. men jeg mener faktisk ikke det burde være problemet med en større.

Er der nogle af jer hurtige gutter derude der har en ide/erfaring - og et foreslag til det?

Thanks fra en "gammel" PC-Fyr
Avatar billede klenow Nybegynder
22. november 2002 - 22:16 #1
Undskyld: Jeg er lige lidt ny her, og kom galt igang. Hilsen Klenow
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2002 - 22:41 #2
Du må kun oprette et spørgsmål af samme slags. Du skal lukke det ene. Det gør du ved, at oprette et svar og så acceptere dig selv.
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
23. november 2002 - 07:28 #3
Hvis det er en lyden af "gnister", så er der enten ikke ordentlig kontakt mellem det støbte stik og PCU'en (det kan skyldes skidt/fedt eller et lille gab mellem kontakfladerne!), eller er der en løs/dårlig forbindelse inden i strømforsyningen. Prøv evt. først med et andet strøm kabel. Hvis du mistænker at lyden kommer inde fra, få skiftet strømforsyningen.

Hvis lyden i stedet er en skinger resunans lyd, så skal du først sikere dig at pc'eren er jordet. Dette gøres normalt ved at bruge et 3 benedt strømkabel til en stikkontakt med tildsvarende 3 ben, men da der er mange huse der ikke har jord kan du også skabe jord ved at forbinde en ledning til PCU'en til et stykke bart metal på radiatoren! Hvis det ikke hjælper, at få den jordet, få strømforsyningen byttet!