Avatar billede kldk Nybegynder
22. november 2002 - 13:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk ændring af filnavne i W98,2

Når jeg overfører billeder fra camera til PC
får billederne automatisk nr. fra 1 og frem,
problemet er så, når jeg overfører næste hold til en ny mappe, får de også nr. 1 og frem, derved kan der opstå konflikt, hvis jeg skal bruge nr1 fra mappe X og nr.1 fra mappe Y.
Kan man lave et prg., der ændrer alle numre i en mappe fx. startende med nr. 17 og frem, således at jeg undgår billeder med samme navn.

OS: Windows 98 2.edi.

mvh
kldk
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. november 2002 - 13:05 #1
Kan du bruge en metode der ændrer filnavnet til f.eks. aaa1.jpg, aaa2.jpg osv?
Avatar billede kldk Nybegynder
22. november 2002 - 13:08 #2
ja, det ville være helt OK
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. november 2002 - 13:09 #3
i så fald, så prøv det her - gå ud i en dos-prompt, og skriv:

ren ????????.jpg aa???????.jpg

Så skulle den gerne rename følgende:

1.jpg -> aa1.jpg
2.jpg -> aa2.jpg
osv osv...