Avatar billede klug Nybegynder
22. november 2002 - 04:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Stofanet Familie opkobling.

Jeg har tænkt mig at købe denne router Surecom EP-4504AX, og bestille StofaNet familie opkobling. Vil jeg så kunne gå på nettet uden at en bestemt maskine skal være tændt, og kan maskinerne snakke sammen (når de er tændt).

Er den router noget ved, eller hvad skal jeg vælge ???
Avatar billede kvik Nybegynder
22. november 2002 - 07:33 #1
Du bestiller en familie opkobling så kan du sætte 5 maskiner til. Så kan du koble dig til efter behag.
Du kan også bruge en switch men til den pris vil jeg nok købe Surecom router, det er kanon god router.
Der er forbindelse til alle maskiner da Surecom routeren har indbygget 4 ports switch.
Avatar billede jones_net Nybegynder
22. november 2002 - 10:29 #2
De vil kunne være på hver for sig, og hvis du laver et internt netværk (LAN), så vil dine maskiner kunne snakke sammen.

/J
Avatar billede buck Nybegynder
22. november 2002 - 11:02 #3
Får man egentlig en router med hvis man bestiller "StofaNet Familie Opkobling"? Eller skal man alligevel ud og investere?
Avatar billede kvik Nybegynder
22. november 2002 - 12:45 #4
Nej, du får ingen router med, de har en færdig netværkspakke med en switch som du skal købe ved siden af.
www.stofanet.dk der kan du læse mere
Avatar billede snipe Nybegynder
22. november 2002 - 21:45 #5
Ville nok købe en router med indbygget switch..
Ville nok gå ud og købe en Cisco router med indbygget switch, da de kan en del som andre ikke kan (men prisen osse derefter)
Ellers kunne du også gå ud og købe en LinkSys Router med indbygget switch ;)
Avatar billede kvik Nybegynder
23. november 2002 - 09:18 #6
Surecom EP-4504AX, har indbygget 4 ports switch.
Avatar billede jones_net Nybegynder
23. november 2002 - 12:16 #7
kvik har ret - den router du har foreslået selv er fint til jobbet. Den er tilmed billig:-=

Hvis du har tænkt dig at bruge trådløst netværk på et tidspunkt, så er der Netgear RP314 til 1200,- men det er kun hvis du vil bruge trådløst netværk.

Til en hjemmeinstallation er der ingen grund til at købe en dyr router, som kan en masse fancy. Når den er stillet op, virker den bare, og du skal aldrig tænke over den igen:-)

/J

PS.: Stofas egen switch koster vidst 600,-
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
23. november 2002 - 20:12 #8
Jeg vil hellere anbefale dig en anden router. Vi har selv en D-Link router, og den virker forbløffende godt! :-)

/ www.snuseren.dk