Avatar billede sorte_slyngel Nybegynder
21. november 2002 - 21:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Finder en person gennem hans emailadresse

Hej jeg vil høre om det er muligt at finde frem til en person kun gennem hans email.

Der er en person som har sender lede og pervese emails til min kæreste. Hun aner ikke hvem det er og har bedt mig om at finde frem til hvem han er. Vi har kun hans emailadresse intet andet.

Hvis man kan..hvordan?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. november 2002 - 21:31 #1
du kan melde ham til politiet og så kan de finde ham!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. november 2002 - 21:34 #2
hvis I går ind i egenskaber for emailen (igennem outlook f.eks) kan I finde ud hvilken IP etc. den er sendt fra.
Så kan en WhoIs-opslåning sikkert finde hans ip+udbyder - og så er det bare med at ringe til dem!
Avatar billede zeroxer Nybegynder
21. november 2002 - 21:34 #3
Hvis det er hotmail så søg på profilen!
Avatar billede sorte_slyngel Nybegynder
21. november 2002 - 21:58 #4
jamen det navn som han bruger er nok ikke identisk med hans rigtige navn. De andre forslag er også gode, men vi vil gernefange ham uden indblanding af politiet først. Selvfølgelig hvis det forsætter må vi skride til drastiske handlinger. Men hvis det er nogen som hun kender, eller en fjern bekendt som er lidt underlige vil vi heller konfrontere ham selv i første omgang.

Jeg kan desværre ikke bruge outlook da jeg sidder bag en proxyport, og er bosiddende i london i øjeblikket. Så kan ikke rigtig kontakte politein hvilket jeg ikke vil endnu..

Er der andre måder at gøre det på?
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2002 - 08:33 #5
Det er IKKE muligt at finde frem til personen uden indblanding udefra. I kan højest finde frem til hans udbyder. I kan så evt. kontakte udbyderen og fremlægge sagen. De vil så højest sandsynligt henvise jer til politiet.

I e-mail'en skal du leder efter en "Header" hvor der står en masse forvirrende info. Den linie du skal kigge efter ligger som en af de første 5 (typisk). Følgende er et eksempel hvordan linien KAN se ud:

Received: from per-nt.pc.mcp ([212.10.10.5]) by stefan-srv.stefan.mcp

I dette tilfælde er servernavnene ligemget. Det IP'en du skal kigge efter.
Ud fra den kan du finde udbyderen der blev benyttet da denne mail blev sendt.

Gå så ind på: http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/whois/whois.html  og indsæt IP'en i søgefeltet. Så skulle du kunne se hvilken udbyder der er tale om.
Hvis du prøver med IP'en fra mit eksempel skulle der gerne komme til at stå Stofanet (det er IP'en på deres DNS server og kun ment som eksempel)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. november 2002 - 12:05 #6
men hele problemet ligger jo ved at man uden større bøvl sagtens kan sende anonymt fra forskellige gratis mailservices.

der vil dog altid foreligge logs fra ISP'erne. Men denne kan kun udleveres til politiet, og kun i meget strenge tilfælde, det er ikke altid at et par mails bliver efterforsket så grundigt.