Avatar billede zuperjmo Nybegynder
21. november 2002 - 16:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

.DK domæne???

Hejza derude.........

jeg har købt dette domæne d-bmx.dk og kan ikke finde ud af hvordan jeg får den henvist til http://80.63.241.213/d-bmx/ så hvis der var nogen der ville evt. vise mig hvordan jeg skal gøre !  /JMO
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. november 2002 - 16:59 #1
Hvor har du købt domænet?

Du skal kontakt sælgeren da han skal give besked til DK-hostmaster om at den skal viderstilles
Avatar billede rubber Nybegynder
21. november 2002 - 17:00 #2
Peger ahaa.dk til din ip?
Avatar billede zuperjmo Nybegynder
21. november 2002 - 17:00 #3
jeg har købt det via 1klik.dk som sender det til ahaa.dk !
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. november 2002 - 17:03 #4
ellers kan http://www.gratisdns.dk/ vel også gøre det for dig?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. november 2002 - 17:03 #5
Ok, så vil jeg kontakte ahaa.dk, de skal jo vide at du gerne vil have viderestille adressen, så den peger på ip'en. I den sidste ende er det dk-hostmaster som skal sørge for viderstillingen. Men da du har købt det af ahaa.dk er det dem der skal "foretage" det.
Avatar billede zuperjmo Nybegynder
21. november 2002 - 17:04 #6
jeg kan ikke finde ud af gratisdns.dk kan du ikke lige gøre det for miig?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. november 2002 - 17:05 #7
ztyxx: Han har jo købt domænet, og defor skal alle ændringer gøres igennem "sælgeren"
Avatar billede zuperjmo Nybegynder
21. november 2002 - 17:05 #8
ok jacobclausen du får points, og takker ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. november 2002 - 17:06 #9
Jeg takker også
Avatar billede zuperjmo Nybegynder
21. november 2002 - 17:07 #10
Dvs. at du kontakter for mig også virker mit domæne?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. november 2002 - 17:15 #11
zuperjmo : Hvad ?
Avatar billede benny.dk Nybegynder
21. november 2002 - 22:18 #12
Gå ind på gratisdns.dk og vælg opret.

Så opretter du dit domæne med gartsidns som primær og sekundær dns.

Herefter laver du den nødvendige opsætning hvor du opretter en A-record med dit domæne pegende på din externe IP.

A-record
Vært: domæne.dk
IP: extern-ip

C-record:

Vært: domæne.dk
kanonisk name: www.domæne.dk

Derefter vælger du menupunktet redeleger og udfylder og indsender det nødvendige.

Og vupti.