Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
21. november 2002 - 15:47 Der er 10 kommentarer

Token Ring Priser!?

Jeg søger nogle priser på Token Ring! Her skal være priser på netkort og på såkaldte MAU'er. håber i kan finde noget til mig :D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. november 2002 - 15:53 #1
Hvor meget skal du bruge?
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
21. november 2002 - 15:58 #2
Jeg skal bare bruge et link til en hjemmeside hvor man evt. kan købe tingene.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. november 2002 - 16:06 #3
IBM opfandt Token ring, her er en liste over IBM Token ring Netkort:
http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/www%20products%2Foptions%20by%20ibm%20-%20networking%20adapters?OpenView&Start=1&Count=50&Expand=4#4

Her Kan du købe IBM vare:
http://www.pc.ibm.com/dk/buyibm.html

Token ring er på vej ud. Det er stabilt, men langsomt i forhold til Ethernet og jo flere maskiner jo langsomere bliver det!
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
21. november 2002 - 16:23 #4
Her er ikke noget om MAU'en... har du ikke en hjemmeside som har med disse at gøre!?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. november 2002 - 16:38 #5
Dette er nok noget nær det tætteste jeg kommer på en MAU, der er da links til Token ring switches: http://www.networking.ibm.com/prodguide/tokenring.html
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
21. november 2002 - 17:06 #6
ok jamen jeg takker da for hjælpen, bare trist jeg ikke kender prisen på MAU'en... men det går nok ... skriver nemlig projekt om netværk ... vil du have nogle point, så svar lige... hygge
Avatar billede otc Nybegynder
21. november 2002 - 17:07 #7
Der findes en enkelt betydende producent tilbage af Tokenring. De er hollandske og hedder Madge Networks. www.madge.com

Deres repræsentant i Danmark er:
Madge Networks
Larsbjornsstraede 3
1454 Copenhagen K
Copenhagen
Denmark
Tel: +45 3337 7269

Jeg har slået adressen op på TeleDanmarks oplysning men de findes ikke der, så måske gælder den ikke mere.

Her er så Madge forhandler i england. Der kan du finde priser i dollar eller euro. www.madge.co.uk

Hvis du seriøst vil have et billigt tokenring net, vil jeg råde dig til at ringe til TeleDanmark Kunde service i Ballerup. De smider dynger af gammelt tokenring udstyr ud. Der kan du sikkert for en billig penge, redde dig et par 16 Mb/s kort og en MAU.
Mvh
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. november 2002 - 12:34 #8
Jamen så svare jeg.

Jeg troede egentligt at Token ring var helt dødt! Men tilsyneladende kan IBM tilbyde 100Mbit, hvis nu også de kunne levere 1Gbit så kunne det være interresant specielt hvis priserne ikke var åndsvagt høje!
Avatar billede otc Nybegynder
22. november 2002 - 14:45 #9
Jamen desværre ER priserne åndssvagt høje, hvilket forstærkes af, at TR er en døende teknik.
Desværre - kan man sige, da den er forudsigelig med hensyn til svartid, samt indeholder væsentligt mere sofistikerede elementer end Ethernet.
Men den dør, fordi IBM, som udviklede den moderne TR protokol og teknik begik selvmål, ligesom de gjorde med den personlige PC, ved at forsøge at fastholde et monopol på dem. Ethernet overhalede indenom på ydelse/pris og har ikke set sig over skulderen siden.
Mvh
Avatar billede zooldk Nybegynder
18. december 2002 - 16:49 #10
http://www.nworks.dk (Nworks ligger i Skovlunde)
Nworks er en "rest" af det gamle Olicom; de har stadig meget TR gear på hylderne - ring og få priser på det, du søger.

ZoolDK