Avatar billede roed Nybegynder
21. november 2002 - 15:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MEGET lang tid om at hente nogle filer fra server

Hej alle!

Jeg har en W2K-server med XP-klienter tilkoblet!
Nogle gange når man skal åbne et Word doc. kan der gå 20-30 sek. før det kommer frem selvom det kun fylder 34kb!
Og nogle gange når man skal gemme et Word doc. kan den ikke, men for (engang imellem) en fejl som siger "Handlingen blev ikke ud ført! Netværket er ikke længere til gængeligt, eller du er...", eller noget i den stil!
Resten af netværket kører fint nok, men mon ikke det er et spørgsmål om at fin-tune netværksperformance mellem klienter og server?
Og hvordan gør man et bedst muligt?
Er der nogle test værktøjer til dette?

På forhånd tak
Roed.
Avatar billede andersf Nybegynder
22. november 2002 - 13:07 #1
Når du skriver at resten af netværket virker som det skal så er der jo kun serveren tilbage.
Start med at se om du har unødvendige services kørende på din server/netkort og dernæst sæt din Monitering op til at "se" på det du tror der er problemet f.eks cpu, ram eller måske er der fejl i din IDE/SCSI/RAID controler eller dårlig HD (står der noget i log der kan hjælpe dog f.eks timeout på et eller andet). Jeg kender problemet men kender ikke svaret på dit spørgsmål

/AndersF
Avatar billede roed Nybegynder
26. november 2002 - 13:30 #2
Er der slet ingen som har et reelt bud???
Håber de flere points kan give lidt større interesse... ;o)
Avatar billede themustangman Nybegynder
26. november 2002 - 13:32 #3
Så prøver jeg lige engang

Bruger dine XP klienter din 2k server som primær DNS server???
Hvis ikke så skal den!
Avatar billede roed Nybegynder
26. november 2002 - 13:42 #4
Jep, det er den !
Avatar billede roed Nybegynder
26. november 2002 - 13:46 #5
W2K-serveren er promær, webserver sekundær!

Lad mig præsicere: Det er kun NOGLE worddokumenter som er længe om at loade. Andre kommer med lynets hast.
Avatar billede jgammelg Nybegynder
27. november 2002 - 09:32 #6
Er det nogle "gamle" word dokumenter som du har problemer med... jeg har en gang foer set et lignende problem, hvor det viste sig at der var skabelon / makro referencer til en server som ikke mere eksisterede.... det tog omkring 30sek foer en timeout tillod Word at loade filen...
Avatar billede farmer Nybegynder
27. november 2002 - 09:50 #7
Hvis det ikke er pga. en template, så kig evt. på prioriteringen af protokoller i indstillingerne for det netkort, som du bruger. Jeg lånte engang en maskine, som var sat op til Novel, som primær protokol og med TCP/IP længere nede i rækken. Den snakkede med min TCP/IP maskine, men det tog uanede mængder af tid at flytte filer...
Avatar billede jgammelg Nybegynder
27. november 2002 - 09:59 #8
Det der undrer mig er, at nogle dokumenter virker fint, mens andre ikke goer.. hvis det var et naetvaerks problem skulle det vaere langsomt at aabne alle filer.

- sidder desvaerre paa en maskine uden dansk tegnsaet.....
Avatar billede roed Nybegynder
27. november 2002 - 13:35 #9
OK, jeg må teste lidt forskelligt,men ikke før fredag. Er der andre gode bud, så skriv dem endelig :-)
Avatar billede roed Nybegynder
28. november 2002 - 14:11 #10
Det viser sig at det kan klares ved at kopiere indholdet af de docs over i et helt nyt doc. og gemme det under et nyt filnavn.
Men desværre er der stadig problemer med at gemme, selv nye, docs på netværks drev. Får stadig en fejl i XP om at drevet enten ikke er tilgængeligt eller man er blevet logget af og for mange filer åbne, selvom der kun er 1 osv osv. En meget besynderlig fejlmeddelse (som MS jo er gode til)
Avatar billede roed Nybegynder
28. november 2002 - 21:37 #11
Her er den exate fejl fra WinXP (ikke Office):
"Windows kunne ikke gemme alle data for filen\fakt 2002\2 wrd 1186.tmp. Data er blevet mistet, dette kan skyldes fejl i computerhardware eller netværksforbindelse. Prøv at gemme filen et andet sted"

Så det er åbenbart noget med den temp-fil som den arbejder temporert med. Giver dette anledning til nye tiltag ;o) ???
Avatar billede roed Nybegynder
10. december 2002 - 10:51 #12
Nå, løsningen på dette er ganske enkel!
Afinstaller SP1 til Win XP. Det var simpelthen den som gik ind og ødelagde performance i Office 97. Og hvad siger MS til det??? "Vi supporterer ikke Office 97 mere !" SÅDAN !