Avatar billede koon Nybegynder
21. november 2002 - 14:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Katalog til aftager

Jeg har fået et katalog fra min producent, og jeg skal sælge de ting der er deri videre.

Mit problem er at jeg skal bruge det samme katalog, men producentens logo er trykt på alle sider, nogle gange flere steder på siden.

Hvad skal jeg gøre? Kan man lave en aftale om at aftageren ikke må kontakte producenten? Nej vel, men hvad kan jeg så gøre? Jeg tror ikke der kan ændres grafisk i kataloget, så logoerne ikke ses.

Det skal siges at der ingen kontaktoplysninger står i logoet, men at jeg ved at skrive navnet i google.com fandt firmaet som første link, så jeg har et problem:-)

Hvad gør jeg?
Avatar billede ullum Praktikant
21. november 2002 - 14:54 #1
lav aftale med p om at han kun sælger til dig, sådan er det ofte, således at p ikke har arbejdet med at snakke med alle kunderne ,kun med dig
Avatar billede koon Nybegynder
21. november 2002 - 14:56 #2
ullum >> Han sælger allerede til andre i DK
Avatar billede cholm Nybegynder
21. november 2002 - 14:56 #3
Det er da meget almindeligt at det er producenten der laver kataloget evt. med plads til dit stempel på bagsiden.

Hvis producenten har sit forhandlernet kært, vil han ikke sælge til en slutbruger selvom denne skulle finde på at kontakte ham.

/cholm
Avatar billede ullum Praktikant
21. november 2002 - 15:00 #4
der er ikke andet end at tage dialog med ham. Alternativt må du lave dit eget katalog men det er dyrt
Avatar billede koon Nybegynder
21. november 2002 - 15:06 #5
"tage dialog med ham" - mener du producenten eller aftageren?
Avatar billede ullum Praktikant
21. november 2002 - 15:23 #6
producenten. det er meget almindeligt at dele op geografisk, hvis det er et produkt der er meget salg i f.eks amter, hvis der mindre salg vil man typisk dele det op på lande. Producenten vil normalt beskytte sine aftagere.
Avatar billede kartolux Nybegynder
23. november 2002 - 01:11 #7
Generelt vil modtagere af kataloget acceptere, at du er kontaktperson mellem dem og producenten. Hvis du har mulighed for at forsyne kataloget med dit eget stempel, så er det fint.

Der er en uskreven lov blandt leverandører. Hvis du f.eks. har en aftale med et tysk firma, der sikrer dig retten til at repræsentere og forhandle deres produkter i Danmark, så kan du være sikker på, at dine kunder ikke ringer til Tyskland. Det ville jo være at pisse på dig - ikke? Alle mennesker som handler med hinanden har en gensidig respekt. Der kan findes undtagelser, men ignorer bare dem. De lever som regel ikke særligt længe.

Send du bare katalogerne ud til dine kunder. Hvis de vil købe varen, så ringer de til dig - ikke til producenten. (Forudsat at du har sat dit stempel på kataloget!)