Avatar billede hojben Novice
27. juli 1999 - 11:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mangler Licens til Access?????

Jeg har installeret Office 97 Pro og får den samme fejlmeddelse hvergang jeg starter Access:

Microsoft kan ikke startes da der ikke er nogen licens til på denne maskine.

Hvorfor det??? Jeg har installeret pakken adskellige gange hvor det er gået ok.. Jeg kører NT4 Server SP.4
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. juli 1999 - 11:41 #1
prøv at købe programmet og se om det så virker
Avatar billede fun4you Nybegynder
27. juli 1999 - 12:13 #2
Det er fordi at når du under installeringen vælger speial inst. så for du en masse valg muligheder hvor du så skal sætter flueben ud for de ting du ønsker at installere, hvis du sætter et flueben ud for Dataadgang(tror jeg nok det hedder hvis ikke så ihvertefald nogen med Data) så får du den fejl som du beskriver. JEG KENDER DET, OG BRUGTE LAAAAANG TID OG MANGE GENINSTALL. FØR JEG FANDT UD AF HVAD DER VAR GALT.

P.s. virke det stadig ikke så prøv kun at sætte flueben ud for Accessprogrammet

Hilsen FUN4YOU
Avatar billede hojben Novice
27. juli 1999 - 12:20 #3
Cyberesben >> Det er sq købt og betalt!!!

Fun >> Jeg prøver lige en standard installation og fjerner så de programmer jeg ikke gider have på maskinen.. Virker det, får du dine point
Avatar billede kruger Nybegynder
27. juli 1999 - 12:40 #4
Der findes et værktøj, dom du kan downloade fra microsoft der hedder AcLicn97 .exe, der skulle kunne klare problemet. Hjælder det så ikke skal du afinstallere office og køre et hjælpeværktøj der hedder eraser.exe også download fra microsoft, der rydder op i registrereingsdatabasen. Derefter kan du geninstallere og programmet kører
27. juli 1999 - 12:41 #5
har du haft en version af small business installeret, kan fejlen ligge dér. Jeg har set det et par gange. Jeg har en løsning til dette prob., men vil kun postere det hvis du mangler det...
Avatar billede hojben Novice
27. juli 1999 - 12:56 #6
Kruger >> kan ikke finde Aclicn97.exe..

Pnp >> Nope...
Avatar billede brian_d Nybegynder
27. juli 1999 - 15:47 #7
Avatar billede brian_d Nybegynder
27. juli 1999 - 15:48 #8
Avatar billede hojben Novice
27. juli 1999 - 16:07 #9
pnp >>
Jeg har haft office2000 installeret... (Er fjernet)
Kan det være det??

Brian >> Har fået den.. tak... men den kunne ikke finde min installerede access... Fatter minus af det..
Avatar billede hojben Novice
27. juli 1999 - 16:07 #10
Fungerede ikke...
Avatar billede brian_d Nybegynder
27. juli 1999 - 16:12 #11
Har du prøvet om regclean fra microsoft kan rydde op efter office 2000???

Eller er det fordi office2000 ikke afinstallerede den opdaterede jet ???

Avatar billede fun4you Nybegynder
27. juli 1999 - 22:00 #12
Hojben
Du skal jo afstallere hele officepakken inden du kan afprøve mit forslag.
Prøv efter afindstallingen kun at  makere programmer som du ønker Eks. kun flueben ved access + word og forsæt så installingen.
Men husk at du skal vælge speial installation for at få muligheden med at vælge hvilke programmer du skal bruge og kun dem du skal bruge.
Avatar billede hojben Novice
11. august 1999 - 17:05 #13
Jeg har fundet løsningen!!!!! Ret let faktisk.... Hvis der er nogen der vil have løsningen så skriv
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
27. august 1999 - 12:21 #14
Jeg vil gerne høre hvad løsningen var !!
Avatar billede hojben Novice
27. august 1999 - 12:23 #15
Midgaardsorm >> Jeg tilføjede en parameter i regedit...
Avatar billede hojben Novice
22. oktober 1999 - 12:02 #16
Er løst og dermed lukket