Avatar billede bindestreg Nybegynder
21. november 2002 - 10:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

lyddæmpende materialer

Jeg er ved at lave et projekt hvor jeg skal bygge en kasse, hvor computeren skal sætte i. Jeg leder derfor efter nogle lyddæmpende materialer, men ved ikke hvad for nogle der er mest effektive... Nogen der har erfaringer med det??
Avatar billede bindestreg Nybegynder
21. november 2002 - 10:47 #1
Meningen er at materialerne skal sættes fast inde i kassen.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
21. november 2002 - 10:52 #2
Her er blot et eksempel mht materialer - jeg har været ganske tilfredse med dem =)
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=134
P-ilsner Benjams69
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2002 - 11:02 #3
Alle isolerende materialer er også lyddæmpende, men du skal være opmærksom på varme. Din lyddæmpede pc skal kunne komme af med varmer, ellers brænder den sammen. Hvorefter den selvfølgelig bliver nærmest lydløs ;-))
Avatar billede bindestreg Nybegynder
21. november 2002 - 11:06 #4
Jeg har selvfølgelig været opmærksom med hensyn til varmen, men leder efter noget billigt materiale.. Man har jo ikke råd til meget på en SU :)
Avatar billede benjams69 Nybegynder
21. november 2002 - 11:08 #5
hehe - SU'en er for lille (er selv på den...)
Men på studiedata.dk er priserne ikke så slemme...
Avatar billede onki Nybegynder
21. november 2002 - 11:12 #6
Jeg har isoleret min computer med skumgummi og engangs-vaskeklude. Det er ganske enkelt, Dobbeltklæbende tape, klister så hele balladen på sider,bund,top.

Det koster max. 100kr (og det virker).
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. november 2002 - 11:20 #7
Jeg har lige fået og monteret denne http://www.studiedata.dk/product.asp?product=336&page=1

Den virker og ganske godt, har selv et mainboard i en trækasse uden altmuligt på siderne, og det virkede med denne kølle plade til cpu'en, så blev den lydløs
Avatar billede zenze Nybegynder
22. november 2002 - 19:06 #8
Du kan få noget lyddæmpende til at isolere motorrummet i biler. Det fås bl.a. hos:
http://www.biltema.se/
- hvis du bor i næheden af Øresund. Artikelnr. 36-9214 - 36-9219
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. november 2002 - 20:21 #9
Du kan bruge skumplast fra gammel emballage, eller stenuld/rockuld (hedder vist Isover i dag)
Avatar billede peder77 Nybegynder
23. november 2002 - 19:14 #10
Æggebakker?
Avatar billede gsimo Nybegynder
23. november 2002 - 22:17 #11
Smut ned til en bil mekaniker og hør om du kan købe nogle bly plader af ham.
Hvad jeg ved skulle de være meget bedre og billigere end alt det andet