Avatar billede ole.madsen Nybegynder
20. november 2002 - 22:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

intern routning på PIX501

Jeg har en pix501 mod internettet, og internt har jeg 4 lokationer forbundet med en router.

Min DG peger mod pix501, men her kommer der fejl i log'n når jeg forsøger at pinge en enhed på en af de 4 lokationer.

Jeg er klar over at det er pix'n der meddeler at den ikke kan udføre en ICMP redirect, men hvordan får jeg den til det.
Skal jeg sætte en access-list for at få det til at virke, eller hva ??
Avatar billede peterlund Nybegynder
22. november 2002 - 13:50 #1
Nej, du skal sætte routning op internt således at hver lokation har sin egen DG som er den router der står på den lokation. Alle routere skal så ha en last resort der peger på din PIX og din PIX router så ud på nettet.
Avatar billede ole.madsen Nybegynder
22. november 2002 - 17:05 #2
Hmm, har fundet løsningen. Alle interne maskiner har min interne router (den til de 4 lokationr) som default gateway. Denne har så igen min pix som din default gateway, så på den måde spiller det.
Avatar billede peterlund Nybegynder
22. november 2002 - 17:49 #3
ja.. flot afvisning!
Avatar billede kelmek Nybegynder
25. november 2002 - 09:29 #4
luk lige spørgsmålet, hvis du har fundet en løsning
Avatar billede svindler Nybegynder
28. august 2003 - 23:04 #5
Til almindelig orientering, så kan du IKKE få din pix til at sende icmp redirects! Det er med fuldt overlæg, at det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
13. maj 2005 - 21:44 #6
luk lige spørgsmålet, hvis du har fundet en løsning