Avatar billede s0mmer Nybegynder
20. november 2002 - 16:59 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

HDD LED På mit bundkort??

Hejsa jeg har lige samlet ny computer og jeg har sat et Asus bundkort ved navn "P4B533-V". Fra mit kabinet skal jeg have stikket en masse i bl.a. HDD LED. Så jeg kan se når den arbejder. Den kan jeg bare ikke finde på bundkortet. Efter manualen er der flg. ting at stikke i på bundkortet:

Keyboard Lock
Power LED
Speaker Connector
Message LED
SMI Lead
REset SW
ATX Power Switch*

Det faldte mig ind at det skulle være Message LED, men det er IKKE den. Så lyder den bare uafbrudt. Håber i kan hjælper mig.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
20. november 2002 - 17:00 #1
lyder = lyser...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. november 2002 - 17:01 #2
HHD led er sikkert et andet sted på mb'et end resten. Kig efter igen :)
Avatar billede klodoven Nybegynder
20. november 2002 - 17:01 #3
HDD LED'en sidder for sig lidt ved siden af eller oven over. Prøv at bladre videre i manualen, så finde du en side med HDD LED.
Avatar billede mjl Nybegynder
20. november 2002 - 17:05 #4
Det sidder lidt til højre for de andre - det sidder alene!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
20. november 2002 - 17:06 #5
Ca. 5-7 cm.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 17:12 #6
Hvis du vender den forkert lyser den enten konstant, eller lyser slet ikke.
Avatar billede mjl Nybegynder
20. november 2002 - 17:15 #7
HDD LED connector (for det meste en 2-pins plug)
Avatar billede mjl Nybegynder
20. november 2002 - 17:19 #8
I nærheden af den store mørke firkant med "Intel" på....(ved det ene hjørne)
Avatar billede mjl Nybegynder
20. november 2002 - 17:22 #9
Sorry - den sidder ved de andre, helt nede i hjørnet, der står 'ide led' ved den - den har 2 pins...!!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
20. november 2002 - 17:23 #10
Kan du se den? Den sidder lige ved siden af de andre - et 2 pins stik alene - med "IDE LED"
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2002 - 17:35 #11
Du skal bruge message led.
Avatar billede klodoven Nybegynder
20. november 2002 - 17:43 #12
peet49->Nej.
Avatar billede mjl Nybegynder
20. november 2002 - 17:46 #13
mjl - har givet svaret ;O)
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2002 - 17:54 #14
klodoven> min fejl, den sider for sig selv, ligesom på et par af asuskortene, normalt sidder de samlet.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
20. november 2002 - 18:19 #15
Prøver lige at kigge.. Væk fra de andre?
Avatar billede mjl Nybegynder
20. november 2002 - 18:21 #16
Den sidder lige ved siden af de andre - et 2 pins stik alene - med "IDE LED"
Avatar billede s0mmer Nybegynder
20. november 2002 - 18:42 #17
Yes har fundet den.. LIge ovenover.. Der står også noget med LED_IDE1 eller sådan noget... Men.. Hvis jeg vender den, den ene vej lyser den hele tiden og hvis jeg vender den, den anden vej lyser den slet ikke....
Avatar billede klodoven Nybegynder
20. november 2002 - 19:35 #18
Den skal vende den vej hvor den lyser hele tiden ihvertfald. Dioder kan kun sidde på en måde, ellers lyser de ikke.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
20. november 2002 - 19:51 #19
Ok.. Men hmm.. Hvorfor lyser den så hele tiden ? Det burde den jo ikke.... :(
Avatar billede s0mmer Nybegynder
20. november 2002 - 19:54 #20
Sååh virker det.. Det var den rigtige.. Grunden til at den lyste hele tiden var fordi jeg kun testede lige når jeg startede den op.. Tak for hjælpen
Avatar billede klodoven Nybegynder
20. november 2002 - 20:05 #21
Hmm....Undrer mig over hvorfor mjl har fået alle points, når han ikke har svaret først?
Avatar billede s0mmer Nybegynder
20. november 2002 - 20:07 #22
At få af vide at man skal lede mere i manualen er ikke til den store hjælp.. Jeg mener at mjl hjalp mig mest her så derfor får han pointerne...
Avatar billede klodoven Nybegynder
20. november 2002 - 20:09 #23
Hmm...jeg mener altså også at kunne huske, at jeg gav en kortere beskrivelse af hvor den sad.

"HDD LED'en sidder for sig lidt ved siden af eller oven over."
Avatar billede s0mmer Nybegynder
20. november 2002 - 20:11 #24
Og den mener du så også at en 14 årige knægt kan finde rundt i?
Avatar billede klodoven Nybegynder
20. november 2002 - 20:12 #25
Ja....jeg skrev, at du skulle kigge nærmere på det, og at den sad for sig selv.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
20. november 2002 - 22:32 #26
Nu indrømmer du det igen.. "kigge nærmere på det.." som jeg IKKE kan bruge til noget her og nu... Synes du virkelig de små points er så vigtige at starte en diskussion over? Så er du vidst mere naiv end en 14 årig knægt du...
Avatar billede klodoven Nybegynder
20. november 2002 - 22:55 #27
s0mmer-> Her gælder det ikke så meget om pointsene, men om moralen og ens opførsel. Jeg kan se at du er ny her på eksperten.dk, og synes du skal lære hvordan man opfører sig, og uddeler points.

Og JA, jeg synes det er vigtigt at få diskuteret det, så du ved hvordan man skal gøre, og ikke begår en fejltagelse igen.