Avatar billede teknikeren Nybegynder
20. november 2002 - 16:26 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Film i VB

Hvordan afspiller man en film i VB 6.0? Mig og en af mine venner har lavet en "action-film", som vi gerne vil have et prog til at kunne afspille... Hvordan gør man det?
Avatar billede joern Nybegynder
20. november 2002 - 16:57 #1
Hej.

Du skal tilføje Windows Media Player som komponent til dit projekt, det er filen MSDXM.OCX der ligger under den.  Gå ind i Projekt / components og sæt 'hak' ved medieafspilleren, så kan du trække den over i din form fra værktøjeslinien.

Der er hjælp til anvendelsen:

MediaPlayer1.filename = sti & "\dinfil.avi"

indsætter dinfil klar til afspilning.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede teknikeren Nybegynder
20. november 2002 - 17:12 #2
Ja, ok men det virker ik... ;o) Men kan man så lave en shell-commando der åbner "C:/Film/coolmovie.wmv" i full-screen.. Hvordan gør jeg så det?
Avatar billede joern Nybegynder
20. november 2002 - 18:41 #3
Hej.

Jeg kender ikke formatet 'wmv', men det er sandsynligvis ikke et format mediaplayer understøtter.  Men du kan godt lave shell til den medie-player du så har der gør det.  Hvis det drejer sig om manglende codecs har du et problem.  Codecs er licenseret og svære at få fat i.

Anvendelsen af shell-kommandoen er beskrevet udmærket i on-line hjælpen i VB.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede troev Nybegynder
20. november 2002 - 19:08 #4
KNOLDIFAS!!
WMV = Windows Media Video ( eller sådan noget). Windows Media Player kan absolut afspille denne filtype.

Prøv at bruge windows media player - komponenten. jeg tror den har en metode, der hedder open(). prøv lige ad.
Avatar billede troev Nybegynder
20. november 2002 - 19:09 #5
eller Play
Avatar billede teknikeren Nybegynder
20. november 2002 - 19:12 #6
Hmmm...Kan man ikke lave en der åbner det i et nyt vindue?
Avatar billede teknikeren Nybegynder
20. november 2002 - 19:47 #7
den vil ikke afspille
Avatar billede teknikeren Nybegynder
21. november 2002 - 17:50 #8
Hmmm... Har selv fundet ud af det :) Men som tak for hjælpen får du halv-delen af pointene!
Avatar billede joern Nybegynder
21. november 2002 - 18:54 #9
Tak for point.  m.v.h.  Jørn
Avatar billede thda Nybegynder
22. november 2002 - 10:14 #10
Du kunne vel ikke lige forklare hvordan du gjorde?
Avatar billede teknikeren Nybegynder
22. november 2002 - 16:24 #11
Lavede vist en shell