Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
20. november 2002 - 15:34 Der er 34 kommentarer og
6 løsninger

Computer i Aldi

Lige nu er der en computer på tilbud i Aldi...men er den god nok til prisen? Og kan man få noget tilsvarende eller måske billigere som er i samme kvalitet?......kig lige engang...

2,66 GhZ Pentium 4 (533 Mhz forside bus)
Sony brænder (40x12x48)
DVD-ROM 16x
120 GB hd 7200 omd/min
nVidia 128 GeForce 4 med 128 ddr sdram
Stereo TV/Radio kort
Fireware ?=? 1 forside 2 bagside
6-kanals lydkort (dolby digital)
neværkskort 11/100 mb
5xUsb 2.0
modem
tsatetur
mus

Med Win XP home editon

9.999 kr.

Godt tilbud?
___________________________________________________________

Så er der også en fladskærm....til 3.999 kr.

Medion 17" TFT Aktiv XGA LCD fladskærm

1280x1024
OSD
Indbyggedee højttallere
VDE/GS godkendt
inkl. tilbehør

Er den god til prisen? Og er den i okay kvalitet med en klar opløsning...til spil osv? Uden grums...ol?

Beggrund gerne :P takker!
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 15:36 #1
Det er der oprettet cirka 3 spørgsmål med i forvejen!
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 15:37 #2
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
20. november 2002 - 15:37 #3
Helt bestemt... Tjek www.it-avisen.dk
Avatar billede mike-p_den_2 Nybegynder
20. november 2002 - 15:37 #4
det er MEGET billigt for en MEGET god PC. Vær opmårkssom på at vis det er OnBoard Så kan du ikke pilel timgene ud igen, da de sidder på motherboardet
Avatar billede rejen Nybegynder
20. november 2002 - 15:38 #5
Maskinen er sådan set ok, men man kunne sagtens sætte en sammen selv, hvor man luger ud i alt det man ikke har brug for og sammensætter de enkelte dele noget klogere end Medion har gjort det. Den vil nok samtidig blive lidt billigere.
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
20. november 2002 - 15:47 #6
Hvad med skærmen?
Avatar billede technoas Nybegynder
20. november 2002 - 15:48 #7
nope du vil ikke kunne sammen saete en pc magen til billigere.
Avatar billede 7degreez Praktikant
20. november 2002 - 15:49 #8
Hvis jeg havde pengene købte jeg den sq... Men du skal være hurtig, det var jo i morges de startede tilbuddet og det kan jo være at der allerede er udsolgt.
Avatar billede 7degreez Praktikant
20. november 2002 - 15:49 #9
Altså både LCD´en og PC´en
Avatar billede 7degreez Praktikant
20. november 2002 - 15:50 #10
Og måske de højtallere de havde også...
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
20. november 2002 - 16:08 #11
Jamen er skærmen i god kvalitet? til 400 kr?
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
20. november 2002 - 16:08 #12
4.000*
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
20. november 2002 - 16:09 #13
Jreg har været nede i Aldi ig tjekke og de har 20 cp'er tilbage og et par skærme og sur-sæt..
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
20. november 2002 - 16:12 #14
De lukker snart......
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
20. november 2002 - 16:15 #15
Computer:      9.999 kr.
17" fladskærm:  3.999 kr.
Surround sæt:    399 kr.

I alt=        14.397 kr.

Er det et godt køb?......Så er det ikke sådan at jeg om 1 uge ser et tilbud i Electronic World der er bedre? Det holder!?
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
20. november 2002 - 16:25 #16
?=?
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
20. november 2002 - 16:26 #17
Har cp'en tv-out?
Avatar billede rejen Nybegynder
20. november 2002 - 16:32 #18
Mine kolleger kom med det samme og spurgte om den kunne laves lige så billigt - Svaret er Ja! Den kan laves billigere.... det er ikke meget men jeg vil samtidig påstå at det er en bedre maskine end en Medion - Jeg har ikke tilgivet at de sætter stationære processore i deres bærbare pc'ere.....
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
20. november 2002 - 16:36 #19
Hva for en maskine er bedre en en medion?
Avatar billede rejen Nybegynder
20. november 2002 - 17:53 #20
Alt
Avatar billede vesperillo Nybegynder
20. november 2002 - 19:17 #21
Jeg mener nu det er en ret god maskine de har fået samlet der. MEd alt det software der følger med er det en rigtig god pris - måske lidt mere ram, men hvad..
Desuden læser jeg at Medion faktisk klarer sig ret godt i forskellige tests. Men selvfølgelig - hvis man selv samler PC får man da lidt mere for pengene, men altså ikke meget!
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
22. november 2002 - 06:23 #22
Rejen: Undskyld mig, men hvad er det for noget fis du skriver ? Har du prøvet at tage en prisliste over computerdele og så finde de samme ting som dem der er i Aldi's nye pc og så få den billigere end den de har lavet ? Du vil hurtigt finde ud af at det ikke kan lade sig gøre, hvorfor Medion/Aldi kan gøre det så billigt er at de masseproducerer disse PC'ere og derved får dem til en helt speciel pris, det er deres reklamefremstød, for hvor mange begynder ikke at huske Aldi for de gode tilbud, og nu hvor man er i Aldi og hente en PC eller hvad det nu er af tilbudsvare, ja så kan man jo ozz lige tage bøffen, mælken eller øllen med hjem og så er der ligepludselig skabt mersalg ik !

Mvh

/Sweet1
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
22. november 2002 - 06:24 #23
Cablenet.dk : Ja den har tv out, faktisk tror jeg at ALLE G-force grafikkort har tv out ....

/Sweet1
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
22. november 2002 - 06:43 #24
Rejen: prøv lige at opstille den konfiguration du mener du kan lave for færre penge, men med bedre eller ens komponenter - det kunne være ret sjovt.
Avatar billede staticj Nybegynder
19. december 2002 - 11:39 #25
lige en kommentar - jeg har arbejdet med den maskine og den siger intet! nada, zip! man skal virkelig anstrenge sig for at høre noget støj. Det er et helt klart plus.
Avatar billede fragz Nybegynder
03. januar 2003 - 14:14 #26
Det er så her man spørger sig selv om rejens seriøsitet.
MEDION er ikke bare en eller anden bambus maskine, men tilgengæld TYSK kvalitet.Noget mange kan lære noget af.Det er helt klart en FED maskine til en billig penge.
Avatar billede rejen Nybegynder
26. januar 2003 - 01:38 #27
Bare en bambus??? Jeg vil hellere have en bambus maskine!!!!!!
Fakta er at mange "kvalitets" mærker er begyndt at bruge en masse skod discount komponenter for at få prisen ned.... Jeg siger ikke at MEDION gør dette, men f.eks. compaq (læs scumbag) er blevet slemme til det.
Samtidig så læs da lige hvad jeg skriver.... Jeg skriver ikke at jeg ville samle den samme maskine !!!! Jeg siger at man skal luge ud i de ting man ikke har brug for og så samle nogenlunde den samme maskine.... Man kunne også tilføje lidt ekstra som f.eks. et diskettedrev som din tyske kvalitets producent ikke ønsker at placere i pc'en - det kunne jo være man fik brug for de gode gamle disketter :o)
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
26. januar 2003 - 15:04 #28
Reien - Hvem bruger disketter idag ? Jeg kan ihvertfald ikke huske hvornår jeg sidst har brugt en herhjemme. På mit arbejde gør vi det kun hvis vi skal lægge nyt image på en HD ude på et af kontorene *S*
Avatar billede fragz Nybegynder
27. januar 2003 - 11:34 #29
Og hvis det endeligt skulle komme an på det, kan ,man da erhverve sig et floppy drev til under 100 kr.Og hvad er det så lige du vil luge ud i på den omtalte maskine...??
Avatar billede rejen Nybegynder
27. januar 2003 - 11:58 #30
Folk her har åbenbart glemt at jeg sagde at maskinen var ok....
Nå men jeg kunne på det tidspunkt sammensatte jeg en maskine med nogenlunde samme konfiguration, der var billigere, ikke meget, men når man nu samler en selv, har man muligheden for at sammensætte den præcis til dit eget behov. Man har mulighed for at sammensætte komponenter, vis producenter man har tillid til. Jeg har ikke det mindste tillid til Tysk "Kvalitet" hvis de i deres bærbare maskine placerer en processor fra en statitionær maskine.. og det gør MEDION.
På spørgsmålet om hvad der var bedre end MEDION svarede jeg: "Alt". Jeg glemte smily'en bagefter - den kommer her :) Den var ikke ment så hårdt.
Avatar billede fragz Nybegynder
28. januar 2003 - 09:26 #31
rejen:Jeg vil så bare sige at JEG VED du ikke kunne samle en maskine af samme Konfiguration, billigere end MEDIONS...
Avatar billede rejen Nybegynder
28. januar 2003 - 10:25 #32
nå men så er du forkert på den....
synd for dig.... jeg solgte heldigvis en tre stykker til venner og bekendte der matchede tilbudet fra aldi....(Ja samme maskine) Synd du ikke kan finde den rette leverandør. Må jeg minde dig om at dette spørgsmål er lukket og at spørgeren er smuttet!
Avatar billede fragz Nybegynder
29. januar 2003 - 09:35 #33
Jeg er godt klar over at spørgsmålet er lukket, men derfor kan man da godt diskutere det..??.

Det er meget muligt at du samlede 3 Pc`er til dine venner , men så tror jeg ikke at du var ude og købe 3 XP licencer til dem.
Avatar billede rejen Nybegynder
29. januar 2003 - 11:46 #34
synd! Det var jeg!
Avatar billede fragz Nybegynder
29. januar 2003 - 12:46 #35
Så, burde du jo åbne din egen Pc-shop, for så er du jo guds gave til Pc-folket.
Og på en eller anden måde så tror jeg det næppe, du har jo overhovedet ikke beskrev hvad du købte osv...så er det jo nemt at være på tværs..:0)
Avatar billede rejen Nybegynder
29. januar 2003 - 12:53 #36
Tja jeg ved hvad jeg købte til mine venner... at du ikke ved det er bare fint med mig.
Avatar billede fragz Nybegynder
29. januar 2003 - 13:49 #37
Tjah og ved den påstand har du jo bevist min fornemelse: At du i den grad modificerer sandheden om din formåen.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
02. februar 2003 - 15:31 #38
Undskyld mig, men rejen du er da godtnok for dum at høre på, du kan ikke, og jeg siger IGEN, du kan IKKE lave en PC magen til Aldi's som er billigere, for hvis du skal så skal du købe ca. så mange pc'ere som der kan stå i en trækker med hænger (En af de helt store lastbiler) fuld med pc'ere, for at kunne komme ned på sådan en pris.

Så med mindre du fremlægger ægte facts i form af en scannet faktura eller links der kan bevise det, så har jeg meget svært ved at tro dig ....

/Sweet1
Professionel IT-Konsulent
Avatar billede rejen Nybegynder
02. februar 2003 - 15:58 #39
Du er da godt nok for dum... Tja Aldi køber stort ind, men de sælger det jo nok ikke uden fortjeneste. Det samme gør Medion heller ikke. 2 firmaer der skal have fortjeneste gør at prisen bliver højere igen.

Denne diskution er spild af tid! Skriv hvis du vil, jeg har skrevet mit sidste svar. Find et debatforum, hvis den skal fortsætte - dette er ikke noget diskutionsforum!
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
03. februar 2003 - 01:13 #40
Rejen: Så kom med nogle beviser, du kommer jo ikke med en skid, så derfor er det utrolig svært at tro på dig ... Jeg vil gerne tro på dig, men vil se facts først ...

Og de sidste to linier viser bare at du opfører dig som et lille barn der bare vil have ret, og det selvom det måske ikke er sandt det man vil have ret i ...

Du har selv kørt det ud hvor det ikke holder længere ....

/Sweet1