Avatar billede bobbedude Nybegynder
20. november 2002 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

mappe drev

vi har en webserver der har sit eget netkort og ikke er med i nogen domæne.
skal man mappe et drev på den skriver man \\server\drev\mappe

Vores statistik modul kan ikke få adgang til dette drev selv om det er mappet korrekt.

Der står i dokumentationen at man skal have statistik systemet til at logge på "under Service" som en bruger der har adgang til denne mappe.

Men jeg har jo ikke direkte adgang til serveren.

Statistikmodulet er DeepMetrix
http://www.deepmetrix.com/livestats6_corp/service/user_guides.asp
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
20. november 2002 - 14:29 #1
Du skal oprette en lokalbruger på din webserver. Denne skal din service logge ind med på webmaskinen. I den pågældende service anvendes lokalbrugeren om \\webmaskine\lokalbruger. Hvis dette ikke giver adgang, så skift webmaskine ud med IP-adresse.
Kjelkvist
Avatar billede bobbedude Nybegynder
20. november 2002 - 14:44 #2
Server = NT-Serv
Server = STAT_Serv

på NT-Serv har jeg en bruger livestat med administrator rettigheder
på STAT_Serv prøver jeg at få livestat til at logge på som \\NT-Serv\livestat
men får at vide at det navn ikke findes.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
20. november 2002 - 14:46 #3
jeg har lige prøvet med IP men den lader mig heller ikke komme igennem
Avatar billede venturer Nybegynder
21. november 2002 - 08:33 #4
Du siger du har en bruger "livestat" på NT-Serv. I så fald vil den korrekte notation for brugeren være    NT-Serv\livestat
\\NT-Serv\livestat peger på en delt mappe (livestat) på NT-Serv
Ud fra dokumentationen kan man se at du skal ind og have LiveStat servicen til at logge på med NT-Srv\livestat brugeren (og der tilhørende password).
De har ligefrem illustreret det i dokumentationen. Prøv at gå den igennem igen og se om du har gjort som de skriver.
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
21. november 2002 - 08:42 #5
For at komme ind på \\Stat_serv skal brugeren være en lokal bruger oprettet på \\stat_serv eller en domain-bruger, som \\stat_serv kender. Så vidt jeg forstod af dit oprindelige spørgsmål er \\stat_serv ikke medlem af domainet og skal derfor bruge en lokal bruger.
Kjelkvist
Avatar billede bobbedude Nybegynder
21. november 2002 - 14:27 #6
Så er det løst.

Hvis computeren man skal have en service til at logge på står uden for domænet skal man oprette en edentisk bruger på begge maskiner, og sætte denne bruger på mappen der skal logges ind på.

Håber det er ok jeg delte point.
Avatar billede venturer Nybegynder
21. november 2002 - 14:40 #7
Helt fair... Det er resultatet som tæller.