Avatar billede revelation Nybegynder
20. november 2002 - 13:05 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. november 2002 - 13:09 #1
300,- eller hvad et dk dmomæne nu koster :)
Som Casper Christensen så flot sagde; "de skulle aldrig ha' udsendt en ny plade"
Avatar billede kaz911 Nybegynder
20. november 2002 - 13:14 #2
ikke meget da eyeq er et registreret varemærke og eye-q med bindestreg i lovens hensende ikke er anderledes end eyeq.

Untagelsen er selvfølgelig at du har og kan overføre brugs-tilladelse fra rettigheds-ejeren. (TV2) eller har et produkt der hedder eye-q som absolut intet har med musik at gøre. (og produkt og navn skal selvfølglig nok være ældre end selve bandet)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 13:14 #3
Det er intet værd. Desuden så kan ejerne af eyeQ's rettigheder sandsynligvis forlange domænet overdraget, da de har rettighederne til at der har med eyeQ at gøre.
Avatar billede kaz911 Nybegynder
20. november 2002 - 13:16 #4
husk også på at da du registrerede domain navnet kvitterede du for at du IKKE overtrådte 3. mands rettigheder. Dvs. dk-hostmaster kan fjerne din rettighed til domainet ved et pennestrøg - hvis TV/2 pudser advokaterne på dig.
Avatar billede revelation Nybegynder
20. november 2002 - 14:37 #5
Hvad hvis man bare laver et fansite, så kan de vel ikke blive sure?
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 14:40 #6
jo
Avatar billede revelation Nybegynder
22. november 2002 - 13:57 #7
Nogen der vil svare så de kan få nogle point?
Avatar billede kaz911 Nybegynder
22. november 2002 - 14:16 #8
ja ;-) selvom de jo ikke var så positivt.
Avatar billede ALS Praktikant
22. november 2002 - 15:05 #9
I er forkert på den, selv om eyeQ (måske) er et registrert varemærke, gælder en varemærke-registrering kun inden for den klasse, hvori det er registreret. Der er sikkert en klasse, der omfatter musik og underholdning, hvori det er registreret (har selv lige været gennem en varemærke-registrering).
Man kan derfor fint registrere det fuldt lovligt til brug i andre sammenghæng.
eye-Q kunne f.eks. fint være navnet på en by brun klistret læskedrik ;o)

Hvorfor kontakter du ikke MusicMatters, som ejer eyeq.dk, for at hører om de vil købe det? De har dummet sig gevaldigt ved ikke at sørge for at registrere det med bindestreg også.
Avatar billede revelation Nybegynder
22. november 2002 - 15:15 #10
Mange tak for kommentarerne og svarne, især det sidste, derfor har jeg valgt at give det sidste 10 point, og kaz911 som var hurtig på tasterne 5 point. Tak til alle.
Avatar billede platman Nybegynder
22. november 2002 - 15:18 #11
Aha, Ib-Rene (det tag tager iøvrigt prisen som det mest originale). Det forklarer samtigigt noget jeg længe har undret mig over: nemlig at man kan købe Te-filte som hedder Telia.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2002 - 15:22 #12
hehe..det var nu Telia (te-filtre) der var på banen først.