Avatar billede regitze Nybegynder
20. november 2002 - 11:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HASTER Dækningsbidrag forkert noget steder

Version C5 1.8

Har et problem vedrørende dækningsbidrag på debitorer... hvorfor regner den forkert nogen stede og KUN ved nogen debitorer.... er der et sted hvor man evt har glemt at sætte et eller andet på og hm kan man gå ind et sted og rette fejlen ikke smart at dækningbidraget kommer i minus -:)Udskriver jeg en fakturajournal er der fx 2 kunder hvor dækningsbidrag er i minus men kun 2 og de er IKKE de samme kunder.. håber jeg har formulert det nogenlunde det her *gg*
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 11:33 #1
Det er ikke til at svare på uden at have datafilen. Dækningsbidraget kan jo være negativt af mange forskellige årsager. Du skal nok kigge på, hvilke varer der er solgt til kunderne og hvilken kost-/indkøbspris og salgspris de varer har. Den mest almindelige fejl er at der er benyttet et diverse nummer hvor kostprisen er fast mens salgsprisen varierer (f.eks. standard varen m/varenummer 100).
Avatar billede regitze Nybegynder
20. november 2002 - 13:28 #2
Man kan vedr de varer køre en kørsel i feltet korrektion når der nu er forskel på varenes pris ??? og hvis hvodden ???... hvis du forstår hvad jeg mener altså...
Avatar billede regitze Nybegynder
20. november 2002 - 13:59 #3
ved man kan køre en kørsel via LAGER /PERIODISK
Avatar billede regitze Nybegynder
20. november 2002 - 14:04 #4
Til mcregn : Ved man kan køre en kørsel via Lager / periodisk OG ????  som kan rettet den fejl.. for det var som du sagde at der var ændret i priserne *ss* men ved ikke hvad så mere ?? ......nogen her siger lagerregulering ! ! andre prisregulering og JEG siger overhoet ik noget *LOL* ???
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 14:47 #5
Hvis det er som jeg foreslog hjælper det ikke at lave nogen kørsler - C5 ved jo så ikke hvad de enkelte varer skulle koste. Så bør fakturaerne krediteres og herefter laves igen med "korrekte" varenumre med korrekt kostpris.