Avatar billede brandborg Nybegynder
20. november 2002 - 10:48 Der er 3 kommentarer

Asus V7100 TV-Out problem (En klassiker?)

Har søgt lidt rundt omkring... Og har fundet ud af jeg ikke er den eneste med problemer med mit Asus V7100 (Geforce 2MX) med TV-Out... Kan ikke få det til at finde mit TV... Jeg bliver nød til at vælge automatisk reg af anden skærm... Hvorefter den ser en analog skærm... Og ikke TV... Det ville også være fint nok... Men der kommer ikke noget billede på mit TV =/ Med min tidligere Win2K inst. virkede det perfekt. Den fandt selv ud af der sad et TV på etc.
TV-out stikket er et: gult phonostik
Det går ud i et scartstik som jeg har tilsluttet til min Video. Læste i et andet svar at den ikke ville finde TV'et mm der fandtes 75Ω over et par af de ben på scart stikket... KAn nogen fortælle hvilke ben det er? For så kan jeg teste om det er mit kabel eller mit scart på videoen der er gået til...
Aner ikke rigtig hvad problemet ellers kan være da jeg har prøvet næsten alle Nvidia drivere + original drivere fra de sidste pr år...
Takker for et godt forum... Og på forhånd tak for hjælpen =)
Avatar billede brandborg Nybegynder
20. november 2002 - 10:50 #1
Sorry... Forumet kunne ikke lige klare et Ohm tegn...
&#937 = Ohm tegn
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. november 2002 - 15:28 #2
har du prøvet at ændre på din skærmopløsning??
Jeg har haft et creative Ge-force2mx. den kunne heller ikke finde tv'et hvis opløsningen er for stor. prøv med 800x600 og 640x480 opløsning.
Avatar billede brandborg Nybegynder
20. november 2002 - 17:22 #3
Ja... Kender godt den med opløsningen... Har prøvet... Det er dog kun når man vælger Dual-mode det burde have noget at sige...
Før kunne jeg nemt køre med min opløsning på 1280*1024 på både TV og Monitor... TV'et blev bare ligesom en Bærbar hvor opløsningen er sat for højt... Altså skærmen "rykker" sig når markøren når kanten af denne.
Jeg brugte før Nview så jeg kunne have mit Tv sat til 800*600 og min monitor til 1280*1024 sammetidig... Og der fungerede det også sådan at hvis jeg maximerede en film eks. på TV'et... Så blev den KUN maximeret på TV'et... Mens mit skrivebord stadigvæk var fremme og jeg ville kunne bruge PC'en til andet... Damn... Savner sq det TV-Out