Avatar billede Cars10 Praktikant
20. november 2002 - 09:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hoste en Internetside

Jeg vil gerne kunne hoste en Internetside der ligger lokal på min computer på Internettet. Siden skal bare være i simpel HTML. Jeg har WindowsXP Pro installeret. Jeg har ikke fast ip, men bruger no-ip der peger på min ip-adresse. Jeg vil helst have noget der er let at komme igang med, da jeg ikke ønsker andre funktioner end at der er adgang til siden fra Internettet.
Avatar billede hrboom Nybegynder
20. november 2002 - 09:18 #1
Apache er en god web server.. hvis det er en webserver du søger..
Avatar billede Cars10 Praktikant
20. november 2002 - 09:22 #2
Hvad med IIS? er det nemmere? Jeg ønsker ikke at bruge tid på for meget opsætning?
Avatar billede hrboom Nybegynder
20. november 2002 - 09:23 #3
IIS er en MEGET usikker webserver.. og apache er nem.. hvis du bare skal bruge HTML... så www.httpd.apache.org..
Avatar billede Cars10 Praktikant
20. november 2002 - 09:24 #4
Jeg er ny her. Hvis jeg nu trykker på Accept giver jeg nogle af mine point væk? Her der flere der kan svare?
Avatar billede hrboom Nybegynder
20. november 2002 - 09:24 #5
Avatar billede hrboom Nybegynder
20. november 2002 - 09:25 #6
nej.. hvis du accept'r mig så får jeg alle de point på dette spm.. så lad være med det.. ;)
Avatar billede hrboom Nybegynder
20. november 2002 - 09:26 #7
Avatar billede hrboom Nybegynder
20. november 2002 - 09:28 #8
efter hva jeg syns.. IIS er noget ms usikkert lort.. og jeg bruger meget apache og den køre bare.. og MEGET sikker

sååå brug apache...
Avatar billede stampehansen Nybegynder
20. november 2002 - 09:30 #9
Til dit brug er IIS der der kommer med XPPro mere end rigeligt. Det ville være fuldstændigt omsonst at skifte til Linux/Apahce bare fordi andre sværger dertil

Jeg har haft forskellige versioner af IIS i brug til det samme formål i adskellige år.

"IIS MEGET usikker webserver"... Nu tager du vist munden en kende for fuld hrboom.
Avatar billede skwat Praktikant
20. november 2002 - 09:31 #10
Der findes en server der hedder omni-httpd den er meget nem at sætte op, kan gøres i tre trin

Næste
Udfør
Avatar billede hrboom Nybegynder
20. november 2002 - 09:31 #11
hehe.. stampehansen
det er bare hvad jeg syns om IIS.. og apache fåes jo oss' til windows.. sååå
Avatar billede Cars10 Praktikant
20. november 2002 - 09:32 #12
Hva' nu da jeg ikke har fast ip giver det et problem?
Avatar billede hrboom Nybegynder
20. november 2002 - 09:32 #13
nope..
Avatar billede stampehansen Nybegynder
20. november 2002 - 09:32 #14
Ja, men jeg kunne jo også synes at Apache er noget usikkert l*** som du udtrykker det, men det gørt det jo ikke nødvendigvis rigtigt, vel?
Avatar billede hrboom Nybegynder
20. november 2002 - 09:35 #15
stampehansen > tjaa.. men whatever.. jeg syns det jeg syns og, du syns det du syns...
Avatar billede Cars10 Praktikant
20. november 2002 - 09:38 #16
Hvordan kommer jeg igang med IIS? Hvordan installere jeg det og er det noget der skal sættes op i windows?
Avatar billede rejen Nybegynder
20. november 2002 - 14:36 #17
Der en meget god vejledning til installation og brug af Apache på http://www.webcafe.dk
Avatar billede skwat Praktikant
20. november 2002 - 20:53 #18
iis vs. apache der kan ikke være nogen tvivl, antalet af exploits på iis overgåer en hver forstand.
Det ene øjeblik kan man slette tilfældige filer, ved er ref til et inbygget demo script.
Det næste øjeblik kan den bruges som rede til nimda osv.
Det er ikke løjn at gå ud fra at der kommer en HOT-FIX en gang i måneden.
Avatar billede Cars10 Praktikant
20. november 2002 - 20:57 #19
Jeg har valgt at forsætte med IIS, så denne post er afsluttet. Se http://www.eksperten.dk/spm/285651 hvis du vil tjene nogle point og hjælpe mig :)