Avatar billede naebet Nybegynder
20. november 2002 - 08:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SCSI og IDE i samme computer

Hej

Kan det lade sig gøre at køre med både scsi og ide HD i samme maskine??

Jeg har en NT 4 server der ikke kører optimalt der er en SCSI HD i, hvor styresystemet og data ligger. Jeg vil lave en midlertidig løsning hvor, jeg sætter denne HD over i en anden computer. Der ligger i øjeblikket win98 på den ande computer. Min plan er at sætte scsi controler og HD over i den anden computer, og delparte den HD der sidder i.

Kan det lade sig gøre og er der nogle ting jeg skal være opmærksom på??
Avatar billede Spotgun Seniormester
20. november 2002 - 08:54 #1
Du burde blot kunne flytte SCSI-controlleren og SCSI-disken over i din Win98 maskine, finde en driver til controlleren, få den installeret og så skulle alt køre.
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
20. november 2002 - 08:56 #2
Det skulle jeg ikke mene at der er... Ikke andet end at du vel skal installere din controller inde under windows... Andet skulle der ikke være. Måske kun hvis du kører med NTFS på den scsi, så er det ikke sikkert at din win98 maskine kan finde den... Da en win98 kun bruger FAT32.
Avatar billede naebet Nybegynder
20. november 2002 - 09:21 #3
I den maskine der kører nu er scsi controleren instaleret under win nt 4 hvis jeg sætter HD og controler i den anden river IDE HD fra starter op hvad sker der så?? Starter NT 4 op? kan den finde controleren (den er jo installeret på scsi disken??
Avatar billede niklaj Nybegynder
20. november 2002 - 10:45 #4
Jeg har en ven der køre scsi og IDE på samme puter, og der er ingen problemmer.
Avatar billede Spotgun Seniormester
20. november 2002 - 11:04 #5
Du skal ikke forvente at NT4 starter ordentligt op - den er jo konfigureret til det hardware du havde i din server, og ikke til det du har på den anden maskine, så den vil uden tvivl brokke sig en del. Men prøv da ad, det kunne jo være det virkede (omend den nok vil finde en masse nyt hardware når du starter).
Avatar billede naebet Nybegynder
22. november 2002 - 16:56 #6
Hvis jeg installere scsi controleren på win 98 og sætter nt HD over i den computer hvordan får jeg så svinet til at boote op på NT??