Avatar billede mecca31 Nybegynder
19. november 2002 - 18:38 Der er 25 kommentarer

Fejl i event viewer hjælp med at tyde dem!!!

Det er inde i control panel->administrator tools->Event viewer..Her er et par fejl fortæl hvad jeg skal gøre for at lave om på dem og i sær det med ASPI en

Plus jeg har haft problemmer med At min comp Frøs, så det eneste der var i gang var computeren men billedet var  frosset Hjælp Hjælp
1. fejl

The driver detected a controller error on \Device\Harddisk0\D.

2. Fejl

A parity error was detected on \Device\Ide\IdePort0.

3.. fejl og mest vigtige!!

AMLI: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (0x71), which lies in the 0x70 - 0x71 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.

Find ud af hvad de betyder og hvad jeg skal gøre for at ordne dem
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. november 2002 - 18:43 #1
Samme sted som du har læst ovenstående fejl skal der også være et såkaldt event id (et nummer på 4 tegn) kan du ikke lige finde det
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. november 2002 - 18:46 #2
Også gerne lige et styresystem
Avatar billede mecca31 Nybegynder
19. november 2002 - 18:47 #3
okay ved nr 1 fejl
står der (11)

og ved fejl nr 2
står der (5)

og ved fejl nr 3

Skifter event nummeret mellem 4 og 5
Avatar billede mecca31 Nybegynder
19. november 2002 - 18:47 #4
Hov Windows xp
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. november 2002 - 18:55 #5
jeg har nu søgt på technet på event iderne 3, 4, 5 og 11. De er alle sikkerhedsrelaterede eller forbundet med Exchange server eller begge.

Har du exchange installeret.
Har du roder med fault tolerance
har du ændret i sikkerheds opsætningen eller group policy på sikkerhedsområder

For nylig
Avatar billede mecca31 Nybegynder
19. november 2002 - 18:58 #6
Øhhhh nej det har jeg ikke, jeg har lige installeret helt ny windows

Min comp har nemlig med at frysse og så laver den de fejl hvergang den går ned
Avatar billede mecca31 Nybegynder
19. november 2002 - 19:10 #7
Ved du om det har noget med min bios at gøre for jeg vil sku gerne have Min bios opdateret, men problemmet er at jeg kan Slet ikke komme ud i dos for at gøre det!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. november 2002 - 19:12 #8
Jeg tror vi er ude i noget ram, cpu eller motherboard fejl, eller hvis den først går ned efter lidt tid, et varme problem. Jeg tror mest på de tre første.

Først prøver du lige at åbne din pc og løsne ram klodserne i deres holdere og derefter sætte dem godt fast, det samme gør du med cpu en (forsigtigt, ikke knække nogle stik)

Hvis det ikke hjælper, så prøv at låne noget ram og se om det virker med lånt ram

Hvis der stadig er garenti på din pc, så bør du nok lade forhandleren kikke på den
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. november 2002 - 19:14 #9
Det kan godt være bios relateret. For at komme ud i dos, klik kør og skriv cmd
Avatar billede mecca31 Nybegynder
19. november 2002 - 19:15 #10
Yep alt det derhar vi gjordt, jeg har læst at ACPI betyder  Advanced Configuration and Power Interface og den gør sådan!! se her en link

http://www.acpi.info/index.html

Og så kunne jeg forstille mig at den gør sådan noget i den stil nemlig
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. november 2002 - 19:25 #11
Der er ingen tvivl om at det er acpi'en der fejler, men det kan sagtens være et symptom på ram og motherboard fejl da det er her acpi'en skal loades og hondteres
Avatar billede mecca31 Nybegynder
19. november 2002 - 19:25 #12
okay!! jamen hvordan kan jeg tjekke sådan noget kender du nogen programmer
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. november 2002 - 19:32 #13
Det kan ikke kontrolleres med et program, da et sådant jo skal køre på maskinen. Den eneste måde vi private, mig bekendt kan kontrollere sådant noget på er at låne os frem og udskifter komponenterne gradvist. hvis den lånte ram også fejler, er din egen ram ok. Hvis den låncpu også fejler er din cpu ok og så er der næsten kun motherboardet tilbage.

Du kn så sætte dit motherboard i en anden pc, hvis det også giver problemer ja så har dy synderen
Avatar billede sekam Nybegynder
19. november 2002 - 19:34 #14
Avatar billede sekam Nybegynder
19. november 2002 - 19:41 #15
Avatar billede sekam Nybegynder
19. november 2002 - 19:44 #16
Hvis du vil opdatere din bios, skal du starte op på en bootdiskette.
Du kan evt. hente en på www.bootdisk.com (Hent en til Win 9X)

Har du prøvet at deaktivere/aktivere ACPI i din bios?
Hvilket bundkort har du? (Model & Type)
Avatar billede mecca31 Nybegynder
19. november 2002 - 19:48 #17
Okay tak... Jammen det har jeg ikke, jeg har et soltek sl75kav

Min er aktiveret i bios.. kan acpi godt have noget med at gøre at ens Computer frysser skærmbilledet, og mus og hele mulleviten, uden at compen slukker
Avatar billede mulan Nybegynder
19. november 2002 - 19:51 #18
Prøv siden www.eventid.net . Den har ofte hjulpet mig med at knække event fejl eller i det mindste gjort, at jeg kunne ignorere dem uden bekymringer. Her kan du søge på event id numeret.
Avatar billede mecca31 Nybegynder
19. november 2002 - 19:59 #19
okay men ellers hvad fanden kan gøre så min Computer frysser hele systemet
Avatar billede sekam Nybegynder
19. november 2002 - 20:09 #20
Har du under 'Integrated Peripherals' sat alle Primary & Secondary punkterne til 'Auto' ?

Har du nogle fejl i systemegenskaber?
Avatar billede mecca31 Nybegynder
19. november 2002 - 20:48 #21
Øhh alle er sat til auto
Nope har ikke ngoen fejl!!
Men ellers min comp Viser blå skærm hvis den står lidt der står noget med en Kernel fejl!! hvad kan det være
Avatar billede sekam Nybegynder
19. november 2002 - 21:08 #22
Det kan tænkes, at det er din(e) harddisk(e) der bliver for varme.
Prøv at åbne kabinettet. Sæt eventuelt en blæser, til at blæse på dem.

Har du installeret de nyeste VIA 4in1 drivere?
Kan evt. hentes på www.tweakup.dk
Avatar billede sekam Nybegynder
19. november 2002 - 21:15 #23
Men du burde prøve at opdatere din bios, da det ser ud til at det kan være en af årsagerne.

Du kan hente den nyeste bios på http://www.soltek.com.tw/English/download/main/75KAV.htm

Flash programmet kan hentes her: http://www.soltek.com.tw/downloads/drivers/awdflash.exe

Hvordan en opdatering udføres, kan du læse alt om på http://www.soltek.com.tw/downloads/drivers/flash.txt
Avatar billede sekam Nybegynder
05. december 2002 - 23:37 #24
Noget nyt?
Avatar billede sekam Nybegynder
05. december 2002 - 23:40 #25
Hvorfor får man tonsvis af "tomme" mails vedr. dette spørgsmål?