Avatar billede beammeup Nybegynder
19. november 2002 - 15:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan logges der ind på Navision Attain

Er der nogen, her på eksperten der ved hvordan der skal logges ind på Navision Attain for at kunne designe formularer mm. ?

Det indbyggede sa login, giver kun admin rettigheder til den bagvedliggende SQL Database.

Er der et standard Navision Attain Login ?

MVH

Henrik
Avatar billede j112 Nybegynder
19. november 2002 - 17:13 #1
Du skal i Attain være tilknyttet en rolle som har designrettigheder.

Det kræver en at en Attain super bruger tilknytter dit brugerID til en sådan rolle under Funktioner, Sikkerhed, Database eller Windows logon, Roller.

Husk at fordi du er sa på SQL, er det ikke det samme som at du er det i Attain.
Avatar billede pewolle Nybegynder
21. november 2002 - 20:03 #2
Det forudsætter, at du har licens til det.

Hvis du har og har rettighederne til det, er det bare at trykke ctrl+F2 på den formular du gerne vil designe.

Du kan selvfølgelig også gøre det igennem Object Designer (ctrl+F12) hvor du også kan lave nye formularer.

Bemærk, at du ikke kan kode i formularer - med mindre du har en udviklerlicens.

/Peter