Avatar billede hillmann Nybegynder
19. november 2002 - 15:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

C5 Light

Hej,

Hvordan tilretter man standard fakturaen i C5, sådan at den passer til ens brevpapir?.

Hvordan ligger man en fast tekst ind på selve fakturaen, sådan at den er der fast. i mit tilfælde vil det være min bankforbindelse.

Håber på hjælp.

VH
Bo
Avatar billede mariaf Juniormester
19. november 2002 - 17:01 #1
Du anvender den tegnbasede udgave (c5w32c.exe). Under Generelt/tilpasning vælger du udvklingsmenuen. Her vælger du REP/RET og vælger ordfaktura eller C5Faktura. Lav dine tilretninger og tryk f3 for at gemme dem. Udskriv fra Windows. Pas på, for layoutet i den tegnbaserede udgave ligner ikke den endelige udskrift.

Hvis det går galt, så kan du slette hele rapporten under REP/slet. Men kun usr-versionen, ellers har du slet ingen faktura.
Avatar billede hillmann Nybegynder
19. november 2002 - 20:58 #2
ok - jeg prøver mig frem. Men er det ikke smart at lave en kopi af fakturaen og lave tilretningen der...du ved meget om C5, jeg er taknemmelig.
Avatar billede viper2 Nybegynder
20. november 2002 - 07:45 #3
Det er vel også kun usr udgaven man kan slette. Sys udgaven vil jo være der under alle omstændigheder, og så er man jo tilbage til udgangspunktet.

Så du behøver ikke at en kopi...

VH Scoope1
Avatar billede roed Nybegynder
25. november 2002 - 12:38 #4
Kan man rette i en hvilken som helst af alle de layouts som er der, eller er det KUN usr som kan tilpasses??
Avatar billede roed Nybegynder
25. november 2002 - 13:55 #5
Og er der nogen steder man kan se hvad de forskellige felter hedder, så man kan tilføje de forskellige funktioner?
Avatar billede srje Nybegynder
25. november 2002 - 22:41 #6
Du skal være opmærksom på at du kun har mulighed for at rette op til 5 forskellige udskrifter som standar i en Ligh version. De tilrettede udskrifter kan du se for de står markedede med et dollar tegn i udviklingsmilijøet. Kommer du til at rette 6 reporter, vil dit system skrive at du har for mange tilretninger og så vil den tælle ned fra 100 til 0 (død irriterende). Den vil blive ved med det indtil du har slettet en tilrettet report. Hvis du vil se hvilken report systemet kører under en given handlig, kan du gøre følgende  :
Generelt/tilpasning/Brugerkonfiguration sætte et flueben i Vis processkald. Godkende med F3

Nu kan du se alle de process kald der bliver udført, og du skal vælge fortsæt.
Når der øverst i skærmen står REP=OrdFaktura ved du at det er reporten ved navn Ordfaktura som bliver kørt. Gå nu ned og fravælg fluebenet som du satte i ovenstående bedskrivelse, og du kan nu gå ind og rette den pågældende report.

Med venlig hilsen

Søren
Avatar billede roed Nybegynder
26. november 2002 - 14:19 #7
OK!

Hvordan laver jeg fed tekst, samt højre og venstre stiller felter og text???

Jeg har set at der er nogle grønner "firkanter" som gør texten fed, men hvordan opretter jeg dem selv???
Avatar billede srje Nybegynder
26. november 2002 - 16:56 #8
Du markere teksten du ønsker at gøre fed, dette gøres ved at trykke på F5 brug piltasterne så du trækker markeringen over det du vil gøre FED. Når hele teksten er markeret taster du F10 vælger blok, herefter vælges indsæt koder, indsæt skriftsnit og vælg FED. Nu kan du under udskrift se at den markerede tekst bliver fed. Hvis du ønsker at venstrestille nogle felter, placere du dig på feltet og trykker F6 herefter vælger du format, og her har du mulighed for at venstrestille, Højrestille mm.

Med venlig hilsen

Søren
Avatar billede dma Nybegynder
28. juni 2003 - 14:24 #9
Lukketid?
Avatar billede hillmann Nybegynder
07. januar 2009 - 14:06 #10
.