Avatar billede ctrl-c Nybegynder
19. november 2002 - 14:45 Der er 6 kommentarer

kun lyd i den ene højtaler

Hej med jer
Jeg har lige købt en computer med
1 stk MS-6547
Version : 2.1 bundkort  Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.00GHz
med Avance AC'97 Audio på bundkortet.
jeg kan kun få lyd på højre højtaler bag på kabinettet,men når jeg sætter stikket i forand på kabinettet kommer der lyd i venstre højtaler.
Forhandleren som har solgt mig denne computer siger at vi er nød til at sløjfe lydudgangen på fronten af kabinettet da det ellers ikke kan kører? kan det være rigtig hvis så hvorfor laver man så lydudgang til front kabinettet.
han siger også at han skal flytte en jumper for at få det til at kører er det bare mig der er lidt mistænksom eller har han ret og hvordan ordner jeg det selv.
Hilsen Ctrl-c
Avatar billede predator Nybegynder
19. november 2002 - 14:54 #1
Lyder en anelse mærkeligt
Avatar billede predator Nybegynder
19. november 2002 - 14:54 #2
Når du sætter det i fronten er det så KUN venstre højtaler?
Avatar billede sekam Nybegynder
19. november 2002 - 17:59 #3
Bruger du den nyeste driver?
Kan hentes på http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/alc45.exe

Bruger du den ekstra bagplade, der fulgte med bundkortet? (Den med SPDIF udgang)

Selvfølgelig skal der komme lyd ud af begge højtalere, uanset hvilken udgang du bruger.
Avatar billede predator Nybegynder
21. november 2002 - 19:36 #4
sekam > Det var ikke om der skulle komme lyd ud begge steder.... Mit spørgsmål gik på OM der kom lyd ud af begge eller kun venstre. Jeg kender ikke lydkortet, men havde det nu været lyd udgang til eksempelvis en center-højtaler, var det logisk nok at der kun kom lyd i en kanal.
Avatar billede ctrl-c Nybegynder
24. november 2002 - 12:33 #5
nej jeg har sat den til stereo på 2 bord højtaler
Avatar billede ctrl-c Nybegynder
24. november 2002 - 12:35 #6
den er sat til 2 kanalstilstand for stereoudgang