Avatar billede pikekiller Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:21 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

VooDoo 5 ??????

hejsa jeg har lige købt et voodoo 5 5500 Agp
og jeg kan ikke få det til at køre optimalt i counter strike hvad skal jeg gøre ??????
det lagger for vildt når der er 5 pers
Avatar billede laserzap Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:22 #1
...
Avatar billede powell Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:32 #2
Hvis jeg ikke tager meget fejl er der lige kommet nye drivere...
http://www.3dspotlight.net/tweaks/voodoo5/index.shtml
Avatar billede pikekiller Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:49 #3
de driver har jeg haft en uge nu og det virker ikke enu
Avatar billede powell Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:54 #4
hmmm, der ligger vel ikke en patch til spillet der kan løse problemmet. De skriver jo at hvis det ikke er deres driver så er det somregel spillet der har problemmer?
Avatar billede powell Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:54 #5
There may be some incompatibilities between the Voodoo 4/5 & some games. To rectify these problems there is usually a patch available for the game. Try Fileplanet for game patches.
Avatar billede powell Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:56 #6
Her var lidt mere:
Check the BIOS guide for optimized BIOS settings that can improve your graphics cards performance & may also fix some problems that can occur. 3dfx also recommends that you Disable – Hidden refresh, Byte merge, VGA palette snoop, DAC snoop & any Caching/Shadowing.

If you are experiencing problems with an AMD based system running Soldier of Fortune try adding/editing the following line to your config.cfg file (located in the SoF\\user\\ directory). set ghl_no_texture_stack \"1\".

If you are having difficulty running your Voodoo 4/5 on an overclocked AGP bus (i.e. running at greater than 66Mhz). Try the following BIOS settings (as suggested by Reverend): 1. Increase the I/O voltage in the BIOS. 2. Increase the CPU voltage in the BIOS. 3. Toggle SDRAM Precharge Control, i.e. if Enabled, try Disabled & vice versa.
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:05 #7
Nu står Half Life vel til at bruge 3DFX, ikke?
Avatar billede pikekiller Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:32 #8
ja tak  OpenGL
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. oktober 2000 - 21:03 #9
Øhhh... stod den til OpgenGL eller 3DFX .. eller siger du at den skal stå til OpenGL ?

(det kan godt være at det er mig som er lidt langsom)
Avatar billede pikekiller Nybegynder
12. oktober 2000 - 11:00 #10
den står til openGL
Avatar billede dust Nybegynder
13. oktober 2000 - 06:04 #11
Har set et \"par\" voodoo kort i funktion. (Counter-strike) Det kort der helt klart er bedst er og bliver et voodoo2. jeg ved det lyder åndsvagt men sådan er det nu engang. Gammelt spil, nye kort :(
Selv med alverdens krumspring for at få et voodoo3 (I en amd 450mhz) til at køre perfekt så slog voodoo2 (i en Pentium 200Mhz) det med flere længder med default indstillinger!
3DFX er en død sild.

Dust...glad ejer af et D3D kort :))
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 06:09 #12
Faktum at det ene er et stand-alone og det andet er et add-on kort har intet at sige så?
Avatar billede pikekiller Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:53 #13
jeg har set  voodoo2 og har selv voodoo  -3-5  så jeg ved godt hvor godt de køre og det kort som køre best  og det er ikke voodoo 2  men voodoo 3  har teste dem alle
Avatar billede pikekiller Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:53 #14
men jeg kan ikke få voodoo 5 til at køre godt  hvorfor ????
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:57 #15
Hvordan ser resten af dit system ud?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:02 #16
Btw.. som goulduck antyder.. prøv at stille den til 3dfx i CS?
Avatar billede pikekiller Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:39 #17
jeg har en 500 mhz  224 ram
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. oktober 2000 - 17:28 #18
Jeg endten skal det stå til:
DirectX (som jeg ikke anbefaler på min egen computer (Ge-force))
3DFX (Som er det \"originale format\" for Voodoo kortene)
OpenGL, Mini 3DFX driver (eller hvad den hedder).

Men som sagt - 3DFX - Prøv det prøv det!
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. oktober 2000 - 17:29 #19
Jeg = Ja .. hehe
Avatar billede zycho Nybegynder
14. oktober 2000 - 20:55 #20
tør jeg spørge hvorfor du købte voodoo 5 5500 i stedet for et grafikort i Geforce familien??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. oktober 2000 - 22:31 #21
Fordi han ville have et kort der er bedre til FSAA end nVidia\'s GeForce/2/MX™ ? =)
Avatar billede morten_b Nybegynder
19. oktober 2000 - 22:36 #22
MiniGL hedder 3DFX\'s version af OpenGL og dette skal køre på grafikkortet FØR du starter spillet. (totalt kikset system!)
Avatar billede dust Nybegynder
26. oktober 2000 - 08:54 #23
\"3DFX miniDriver\" Hedder den =)

Morten>>Kikset system i counter-strike eller hvad? Man går ind og vælger kort+opløsning og starter spillet. Hvad er der kikset i det?!? Eller opfattede jeg dit svar forkert?
Avatar billede morten_b Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:50 #24
dust-> Ja, du opfattede det forkert. Jeg mente at det var kikset at man skulle vælge minidriver eller hvad du kalder den FØR man starter spillet. Dette burde spillet selv kunne detecte og starte, som det kan med OpenGL og Direct3D