Avatar billede a.b Nybegynder
18. november 2002 - 17:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dcc@irc

Jeg kna ikke dcc via irc tror det er pga min router...

jeg har aabnet port 6667 men hjaelper ikke...

naar jeg proever skriver den...
[17:54] <-psyBNC> Connection to 123 (80.198.221.11) lost. File downloads/USER6/123.txt incomplete. n

nogen der kan hjaelpe ?
Avatar billede tubber Juniormester
18. november 2002 - 18:12 #1
6667 er den port du kører på til IRC Serveren.
Når man dcc sender skaber den en direkte forbindelse til den anden bruger og det er oftest mellem 1024 - 5000

Du kan se i options under dcc send og se hvad port der står.....
Så skal du nok have naddet nogle flere porte der passer i den range som der er specificeret.....

/Tubber

Fra help filen:
DCC Ports
This option allows you to specify the range of ports that mIRC will use when making DCC connections. The usual range is 1024 to 5000, though it is possible to specify 64000 as the highest port on some systems.
Avatar billede a.b Nybegynder
18. november 2002 - 18:57 #2
hmm...

mIRC Options > DCC > Server > Listen on Port: 59 <-- har oxo aabnet den var det andet ?
Avatar billede tubber Juniormester
18. november 2002 - 23:46 #3
Det var ikke options > dcc > server men options > dcc > options......
Avatar billede snipe Nybegynder
22. november 2002 - 10:54 #4
DCC Ports
This option allows you to specify the range of ports that mIRC will use when making DCC connections. The usual range is 1024 to 5000, though it is possible to specify 64000 as the highest port on some systems..