Avatar billede hono Nybegynder
18. november 2002 - 17:21 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Popstars - snyd?

Jeg hørte netop Jons fantastiske single....eller single i hvert fald "Right here next to you", da jeg kom til at tænke på noget.

Det første Jon synger er noget i retning af:

"I just want to be your MAN, and show you who I am".

Jeg mener at have hørt at denne sang blev skrevet lang tid før Popstarsoptagelserne gik i gang, altså før man vidste om popstjernen blev af han- eller hunkøn. Hvordan kan det så være at sangen er skrevet til en mand/dreng? Med det mener jeg både ordet "man", men også teksten generelt, jeg synes i hvert fald kun den passer til en mand/dreng.

Mine spørgsmål er så følgende:
1. Nogle der kan forklare mig hvorfor det er sådan? Havde man evt. ét sæt sange til en evt. mandlige sanger, og ét til en kvindelig....nej vel????

2. Kan man noget sted finde tekster til de andre sange på hans album? Bare for at se om dette går igen i de andre sange.

Hono
Avatar billede cozey Nybegynder
18. november 2002 - 17:23 #1
ja... men i programmet blev sangen også brugt til drengene! ... men læg mærke til at pigerne havde en anden sang... den skulle de nok indspille hvis de havde vundet!

---ikke at jeg er popstars-freak  :O)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. november 2002 - 17:23 #2
man eller woman who cares! Hvor spændende er det lige "reality" tv er?
Avatar billede hono Nybegynder
18. november 2002 - 17:26 #3
james_t_dk >> Hvad er det der gør, at du finder din personlige holdning til reality-tv relevant for mit spørgsmål. Der er så mange der har travlt med at tage afstand fra disse slags udsendelser, men hvis du virkeligt er så ligeglad, så lad da være med kommentere et spørgsmål om det.

Som du måske kan se af mit spørgsmål er jeg heller ikke særligt positivt stemt overfor projektet, men det ændrer ikke ved at jeg finder interessant om der har været en skjult dagsorden.

Men alt i alt >> Spam frabedes.

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
18. november 2002 - 17:27 #4
http://jonmusic.tv2.dk/musik/lyrics/73 << Hmm  nu fandt jeg selv teksterne. Denne her er da også skrevet til en mand/dreng

Hono
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
18. november 2002 - 18:18 #5
ja, eller skrivet til en homo.......!!! ikke en mand!!!!

men sangen er god og score til!!!! :-)
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
18. november 2002 - 18:19 #6
ps. kan ikke udstå jon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sorry men skulle lige ud med det igen :/
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
18. november 2002 - 18:37 #7
ADRK jon er FOR FUKIN* KLAM!
Avatar billede hono Nybegynder
18. november 2002 - 18:57 #8
lord-klaus og stefan jensen >> Læs hvad jeg skrev til james_t_dk og betragt det som lige så rettet mod jer, som det er mod ham.

Hono
Avatar billede warberg22 Nybegynder
18. november 2002 - 19:06 #9
ak ja, det er med Popstars som det er med BigBrother og Robinson; der er ingen der "ser" det, i hvert fald ikke officielt. Men det kan da godt ske at man lige tilfældigvis kom forbi et fjernsyn hvor der var nogen andre der så det, og så "kom man lige til at kigge lidt" fordi man "lige skulle se hvad det var for noget"... Men det er jo ikke det samme som at være "seer" af Popstars, næe nej...
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
18. november 2002 - 22:27 #10
warberg22 - jeg har ikke engang "set hvad der var for noget..."  gider sgu ikke... det er simpelthen for ondsvagt.. har bare hørt jons sang... (og set ham) han ER KLAM
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. november 2002 - 22:33 #11
jeg er 36, og indrømmer da med glæde at have set stort set alle programmerne, og de mange gode/mindre gode talenter, hvorfor er det så lige at alle er efter Jon, han har en god stemme og kan synge, og han, i den senere del af konkurrencen, turde stille sig op og tro på sit talent, men er det der skoen trykker, Janteloven i sin egen afmægtige fremtonen, man kan ikke unde ham den succes som han, på en eller anden vis, vil få ud af at have vundet.

Han var nu heller ikke min vinder, men synge det kan han....

undskylder lige til hono, hvis du betragter dette som spam
Avatar billede aea098z Nybegynder
18. november 2002 - 22:35 #12
Ligger det tekniske i den her debat i hvorvidt det kan betale sig og købe en Jon version 3.4 på grund af den kraftige processer eller den knap så store Hardisk!!! Det her er sq da en computerside. Gå et andet sted hend med jeres Popstarsdebat!!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. november 2002 - 22:38 #13
rolig nu, aea098z :-)
Avatar billede hono Nybegynder
18. november 2002 - 22:50 #14
ztyxx >> Nej, det er helt i orden. Jeg begyndte jo selv på det med kritisere dem der tager så skarpt afstand fra programmet. Så kan jeg jo ikke forlange at du og warberg22 ikke gør det :)

aea098z >> Din kommentar irriterer mig ufatteligt meget!! I fri debat må man spørge om ALT (se evt. utallige andre diskussioner om dette emne). Jeg kunne godt forestille mig at det ville være en fordel for E hvis dette blev ændret, men sålænge det er, som det er, har jeg tænkt mig at benytte mig af det! Hvis du ønsker at ændre på det, så kæmp at reglerne bliver ændret, ikke for jeg ændrer min adfærd, som er helt i overensstemmelse med reglerne!!

Du har kun været her på eksperten i 5 dage!! Ikke at det på nogen måde giver dig færre rettigheder, eller nioget i den stil, men det undrer mig at du allerede kan være træt af denne slags spørgsmål. Dels fordi du virkeligt skal have brugt E meget i disse dage, for at det kan have været en mærkbar gene for dig med denne slags spørgsmål. Dels fordi spørgsmålet ligger i Fri Debat, som du kan holde dig væk fra, hvis du føler dig stødt, og dels fordi jeg har givet spørgmålet en titel der klart indikerer hvad det handler om!

Jeg mener at det i flere tilfælde er med rette at nogle brugere begynder at brokke sig over forskellige ting her på eksperten. Men det er kun til gene, og med til at skabe en dårlig stemning samt flytte fokus fra ekspertens egentlige formål, at der er nogle medløbere, der vil "snakke de store efter munden".

Hono
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. november 2002 - 22:55 #15
Hono....

Du er da helt gal på den...  Det er sådan ca 1000 år siden vinderen blev valgt... Men kun et par uger siden han blev offentlig gjort... Du tror ikke at de kan have nået at skrive sange i mellemtiden..??

Som tidligere nævnt, så var der også en sang til pigerne, som blev sunget af de sidste piger der var med.....

Og til sidst er det vist kun en ting af sige... Misundelse er en grim ting.. (Den var mere til dem der siger... JON ER KLAM... Jamen.... Det ville da også underligt hvis i drenge synes han var vildt lækker....)

-Anders
Avatar billede hono Nybegynder
18. november 2002 - 23:01 #16
a-thorsten >> Som jeg skriver er jeg alligevel ret sikker på at sangene blev skrevet før optagelserne. Men hvis kan modbevise det, ville det være fedt :) Et link eller sådan noget måske.

Hono
Avatar billede 7th Praktikant
18. november 2002 - 23:07 #17
Der blev sagt i et af programmerne, at sangene var skrevet af Søren Rasted. Simon Junker kontaktede Søren Rasted lige efter at Popstars I var færdig, og spurgte om han var interesseret i at skrive en sang til Popstars II. Det ville Søren Rasted gerne, og da han havde skrevet en sang, havde han mod på mere, og efterhånden var der materiale til et helt album. Sådan cirka blev det sagt i et af programmerne...
Avatar billede Noone Nybegynder
18. november 2002 - 23:09 #18
Hmmm.. Kunne det tænkes, at man ville ha' valgt andre sange hvis det var en pige der havde vundet?
Avatar billede hono Nybegynder
18. november 2002 - 23:10 #19
7th >> ja, det var også noget i den retning jeg har hørt. Men altså det udelukker jo ikke 100% at de resterende sange blev skrevet efter vinderen var fundet. Og det er vist rigtigt som cozey påpegede, at "Right here next to you" var til drengene, mens pigerne havde en anden de øvede på.

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
18. november 2002 - 23:16 #20
chanao >> Tja, men sangene er jo specialskrevet til popstars af Søren Rasted. Lidt vildt hvis man får en makker som ham til at skrive et helt album med risiko for at skulle kasere det!

Hono
Avatar billede Noone Nybegynder
18. november 2002 - 23:18 #21
hono > Well, det kunne tænkes at de kunne lave en ny omgang popstars hvor de kunne bruge resten.. Jeg er helt sikker på at de har taget højde for det i kontrakten.. Jeg ved ikke hvem Søren Rasted er, men jer er helt sikker på at han sikkert godt kunne bruge de sange et andet sted hvis de ikke kunne bruges til popstars.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. november 2002 - 23:18 #22
tror nu nok han ville få brugt det i anden sammenhæng, mon ikke han lavede en klausul af en eller anden art, der sikrede ham rettighederne til ubrugt materiale?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. november 2002 - 23:20 #23
chanoa> Søren Rasted er fra det hedengangne Aqua, det er ham der er blevet gift med Lene, ligeledes fra Aqua :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. november 2002 - 23:22 #24
Avatar billede Noone Nybegynder
18. november 2002 - 23:23 #25
ztyxx > Hehe.. Ok, så forstår jeg bedre kommentaren ;)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. november 2002 - 23:24 #26
hvilken af dem :-)
Avatar billede Noone Nybegynder
18. november 2002 - 23:27 #27
Denne her: "Lidt vildt hvis man får en makker som ham til at skrive et helt album med risiko for at skulle kasere det!"
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. november 2002 - 23:28 #28
arrrh ;-)
Avatar billede cdc Novice
18. november 2002 - 23:34 #29
Søren Rasted blev kontaktet i April i år vedrørende snage til den nye plade !
Avatar billede cdc Novice
18. november 2002 - 23:35 #30
snage=sange
Avatar billede hono Nybegynder
21. januar 2003 - 18:35 #31
Lukketid, tak for det!