Avatar billede benner26 Nybegynder
18. november 2002 - 15:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VCD vs DVD

Hello :-)

Lad os nu antage, at man hentede en film på nettet, en stor film, på 500-800mb kunne man så brænde den ud i vcd-format og afspille den i sin dvd???? Jeg ved det kan lade sig gøre med små filmklip, men kan man komprimere el. lign. så man også kan brænde store film ud på en/to skive(r)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 15:38 #1
Du kan godt konvertere til VCD, og afspille i din DVD.

Men for at kvaliteten skal være nogenlunde kræver det min. 2 CD'er.

Har du ikke TV-out på dit grafikkort? Det er jo en nem og billig løsning.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
18. november 2002 - 15:39 #2
Avatar billede venturer Nybegynder
18. november 2002 - 15:39 #3
Det kan sagtens lade sig gøre. Sædvanligvis henter du (i teorien) filmen i DiVX.
Nå du har den konverterer du den til mpeg og splitter den så op i to filer.
Alt dette kan du finde værktøjer til på nettet. Der er sikkert også lavet nogel utils som gør det hele automatisk (konvertering, split, brænding).
Avatar billede tommyholm Nybegynder
18. november 2002 - 15:39 #4
Hej
Jeg har gjort det med filer på omkring 600 MB, så jeg tror også det kan lade sig gøre med større filer!
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 15:40 #5
Naturligvis henter du ikke filmen på nettet, men låner den på DVD og laver selv en kopi...
Avatar billede domino1977 Nybegynder
18. november 2002 - 15:42 #6
Det skal altså lige siges at det IKKE er 100% sikkert at din DvD afspiller kan afspille dem.... så er du advaret..!!!
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 15:55 #7
Langt de fleste DVD afspillere kan afspille VCD. Jeg er ikke stødt på en endnu der ikke kan afspille VCD, undtagen de rigtig gamle (før 1996)
Avatar billede gol Nybegynder
18. november 2002 - 17:41 #8
Nogen Panasonic kan altså ikke. f.eks dvd-rv20 osv. men ellers er der mange der kan.
Avatar billede mg_network Nybegynder
21. november 2002 - 09:03 #9
Du skal først gå ind og downloade www.tmpgenc.com som laver dine film om til VCD/mpg...når du har gjort det kan du brænde filmen som en vcd i Nero. Husk at encode en film kan tage pæn mange timer...
Avatar billede mg_network Nybegynder
21. november 2002 - 09:05 #10
Når du downloader en film er det ofte i avi format, men hvis du skal se den på dvd kræver det at det er i mpg format. Så programmet laver kort sagt .avi om til .mpg og bagefter kan du brænde den i NERO som VCD (video CD)