Avatar billede morteeni Nybegynder
11. oktober 2000 - 10:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærm

Hej

Jeg har fået en skærm der gør noget meget mærkeligt når man sætter strøm til tænder den som den normalt ville gøre men efter 20 sek. så siger den en underlig lyde som om noget kortslutter også slukker den helt.
For at tænde den igen skal jeg havde strømen fra i et stykke tid og så gør den det samme igen. Er der nogen der ved hvad det kan være ??

Morteeni.
Avatar billede unouno Nybegynder
11. oktober 2000 - 10:59 #1
JAJA Det sådan med noget gammelt lort....
smid det væk !!!!!!
NU !
Avatar billede powell Nybegynder
11. oktober 2000 - 11:01 #2
Det må være et eller andet inde i skærmen der bliver for varm, højstsandsynligt i højspændingsdelen.

Så det er bare at fatte en skruetrækkeren (hvis der ikke er garanti på dyret) og gå på jagt, se efter beskadigede komponeneter, så som elektronlytter, kondensatorer der har spyytet indmaden ud eller lækker væske, modstande der er helt sorte og lign ting.

Måske har skærmen fået vand, og har derfor blevet beskadiget.
Avatar billede sjensen Nybegynder
11. oktober 2000 - 12:31 #3
Hvis ikke selve skærmen er gået i stykker er det højst sandsybligt at det er fordi du ikke bruger 220v med jord, d.v.s. et strømstik med 3 ben.

Avatar billede nomiz Nybegynder
11. oktober 2000 - 20:16 #4
Det vil sige at du har siddet foran en slukket skærm mens du har skrevet dette...?

Prøv at skifte skærm.. Den er død, kaput, over...
Avatar billede xlord Nybegynder
11. oktober 2000 - 20:24 #5
har du prøvet med en anden skærm ???
Avatar billede bronze Nybegynder
12. oktober 2000 - 20:10 #6
Prøv at checke det 15 polede han-stik fra monitoren, er nogle af benene bøjede? Hvis så forsøg at rette dem igen.
Avatar billede morteeni Nybegynder
16. oktober 2000 - 08:00 #7
Hvordan kan det have noget med Jord at gøre ??

Når men er der nogle der ved hvor man kan få
den lavet ?? når jeg bor i Ribe Amt ??

Morteeni
Avatar billede powell Nybegynder
16. oktober 2000 - 09:39 #8
Prøv hos monitor service, de er normalt billige og hurtige, ved dog ikke hvor i landet de liger.

Noget andet er du kunne forsøge at finde et lille skummelt sted, hvor de sider med lodekolber og lign, da kan de sikkert ordne det for et par hundrede kroner.